Hunkemöller biedt gepersonaliseerde ervaringen met AI-technologie

05 MRT 2020 09:00 | Use Insider

Het bekende lingeriemerk Hunkemöller heeft meer dan 900 winkels in 22 landen. Om klanten meer persoonlijke ervaringen te bieden tijdens het online shoppen is Hunkemöller een samenwerking aangegaan met het bedrijf Insider. Hunkemöller maakt hierdoor gebruik van de nieuwste AI en multichannel personalisatietechnologieën. Dankzij deze samenwerking heeft Hunkemöller hun ROI (Return On Investment) al 13x terugverdiend en hebben zij besloten deze AI-toepassingen verder uit te breiden naar 10 andere landen. 

Verbeteren van de customer journey

Dankzij Insider hebben de marketingteams van Hunkemöller veel meer mogelijkheden gekregen voor het personaliseren van de customer journey. Dat is goed voor de digitale groei en merkloyaliteit. Insider's veelzijdige Growth Management Platform (GMP) wordt reeds ingezet door meer dan 600 wereldwijde merken, waaronder UNIQLO, Philips, Decathlon, Samsung, Toyota, Carrefour, MediaMarkt, Estée Lauder, Adidas, Levi's, Puma, GAP, Virgin, AVIS, Marks & Spencer,Avon,Nissan,BBVA,IKEAenCNN.

Toegenomen omzet

Tijdens de eerste maanden van de samenwerking heeft Hunkemöller meer dan 20 scenario’s voor personalisatie bedacht en verspreid onder hun klanten via verschillende kanalen. Dat bleek enorm effectief. Het bedrijf gebruikte bijvoorbeeld Insider's ‘social proof’ technologie, waarmee ze onder klanten een gevoel van urgentie konden creëren. Door inzicht te geven in de populariteit van ieder product, werd er extra vertrouwen gegenereerd onder online shoppers. Hunkemöller laat daarnaast bij die producten de klantbeoordelingen zien, hoeveel exemplaren ervan nog op voorraad zijn en hoeveel andere mensen het artikel op datzelfde moment bekijken. Niet alleen zag Hunkemöller hierdoor de omzet aanzienlijk toenemen, de ROI werd zelfs 13x terugverdiend.

“Tijdens onze eerste gesprekken met het team van Hunkemöller werd duidelijk dat het stimuleren van digitale groei door middel van personalisatie hoog op de e-commerce agenda stond. We hebben Hunkemöller geholpen om het proces te versnellen en in slechts enkele weken hebben we een solide plan gebouwd en uitgevoerd met het Hunkemoller e-commerceteam, dat leidde tot een ROI van meer dan 13x. Ik geloof dat dit nog maar het begin is van de groei en potentie, want we zullen dit lingeriemerk helpen groeien in nog eens 10 markten wereldwijd “, aldus Bas Drogtrop, Country Manager voor Benelux bij Insider

“Insider's brede scala aan kant-en-klare personalisatie mogelijkheden, stelt ons in staat snel nieuwe functionaliteiten te activeren en testen. Dit was de belangrijkste reden om te starten als launching partner in de Benelux. De resultaten zijn tot nu toe geweldig. Bovendien is de samenwerking zeer soepel verlopen en zijn we onder de indruk van hun vermogen om snel te schakelen. Daarom hebben we deze activiteiten uitgebreid naar meerdere landen en kijken we uit naar blijvend succes. ”, aldus Bert Middendorp, Manager eCommerce voor Hunkemöller.

Optimaal inzetten van het marketingbudget

Het Growth Management Platform van Insider voegt klantgegevens uit verschillende kanalen samen om gebruikers te segmenteren en te activeren via AI en machine-learning technologieën. Hiermee is het voor merken mogelijk om gebruikers in realtime te bereiken op basis van historische, actuele en voorspellende gegevens (zoals waarschijnlijkheid tot aankoop, gevoeligheid voor kortingen, etc.). Met deze uitkomsten maakt Insider vervolgens gepersonaliseerde toepassingen via internet, app, e-mail, messaging apps en meer. Dit voorkomt verspilling van het marketingbudget en verlaagt de kosten die worden uitgegeven aan bijvoorbeeld het werven van nieuwe klanten, advertentiekosten, conversatieratio’s en andere cruciale marketingcriteria. 

Insider biedt een zeer eenvoudige- en gemakkelijke integratie voor haar partners. Waar normaal gesproken complexe, multi-stage integraties noodzakelijk zijn met behulp van IT teams, behoort dit bij Insider tot de verleden tijd en kunnen de verschillende campagnes en personalisaties in zeer korte tijd worden opgezet.

Over Insider

Insider Growth Management Platform (GMP) helpt digitale marketeers met het stimuleren van e-commercegroei. Van aankoop tot activatie, retentie en omzet. Insider maakt gebruik van de nieuwste AI-toepassingen en machine learning technologieën. Het GMP maakt het voor marketeers mogelijk om gepersonaliseerde customer journey’s op te zetten via internet, mobiele apps, e-mail en advertenties. Het platform is gebouwd op een zogenaamde uniforme datalaag (unified data layer), die eenvoudig is te implementeren en gebruiken. Het maakt het leven van marketingteams bovendien een stuk eenvoudiger. Ingewikkelde integraties behoren tot het verleden, net als verspilling van het marketingbudget.

Insider is een technologiebedrijf met vestigingen in Londen, Parijs, Singapore, Tokyo, Hong Kong, Seoul, Sydney, Parijs, Helsinki, Barcelona, Dubai, Moskou, Warschau, Taipei, Jakarta, Istanbul, Kiev, Ho Chi Minh City, Bangkok, Brussel, Amsterdam, Manilla, Wellington, Luxemburg, Ankara en Kuala Lumpur. Insider kreeg de titel ‘Cool Vendor’ in het rapport ‘Cool Vendors in Multichannel Marketing by Gartner Inc’ en werd Leader genoemd in de G2 Grid for Mobile Marketing in 2019. Ook stond werd het bedrijf genoemd als een van Europa’s 100 Hottest Startups van WIRED Magazine in 2018 en won het de Red Herring Top 100 Europa in 2017. Onlangs riep CrunchBase de medeoprichter en CEO van Insider, Hande Cilingir, uit tot een van de top 3 vrouwelijke CEO’s buiten de Verenigde Staten.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen