Julian Moon, Hoofd Consumentenproducten EMEA & Azië-Pacific, Warner Bros. Discovery Consumentenproducten, heeft gisteren de eerste munt ontvangen voor 100 jaar Warner Bros. tijdens het Candlelight Concert in Amsterdam. De munt is een eerbetoon aan de films, muziek en iconische momenten die Warner in haar 100-jarig jubileum heeft voortgebracht. De Koninklijke Nederlandse Munt slaat de herdenkingsmunt in opdracht van de Centrale Bank van Malta.
Bert van Ravenswaaij (Koninklijke Nederlandse Munt) overhandigt de eerste munt aan Julian Moon (Warner Bros).
‘Candlelight: 100 jaar Warner Bros.’ is een internationale reeks van concerten, gegeven ter ere van de iconische films, muziek en onvergetelijke momenten van Warner Bros. De filmstudio viert in 2023 maar liefst 100 jaar aan storytelling dat publiek over de hele wereld al sinds 1923 vermaakt. Warner Bros. heeft door de jaren heen samengewerkt met de meest inspirerende vertellers. Dit heeft geresulteerd in een eeuw aan iconische verhalen vol boeiende personages, wonderlijke werelden en memorabele momenten.
Het verhaal van Warner Bros.
Warner Bros. wordt opgericht door Albert, Sam, Harry en Jack Warner op 4 april 1923. Vandaag de dag is de studio een verzameling van de meest succesvolle merken ter wereld en heeft inmiddels wereldberoemde films op zijn naam staan. De studio staat vooraan als het gaat om ontwikkelingen in de filmindustrie. Warner Bros. staat aan de basis van de meest diverse verhalen en wereldberoemde franchises, waaronder Looney Tunes, Wizarding World, DC, Friends en meer.
Ontwerp en oplage
De Malta 5 euro 2023 ‘Warner Bros 100 jaar’ komt in de vorm van een Warner Bros. logo: een van de eerste logo’s die werd gebruikt. Dit bekende Warner Bros. schild heeft een duidelijke zwarte omtrek. Aan de bovenkant van het schild is een afbeelding van het voormalig Warner Bros. gebouw te zien. De keerzijde van het schild bevat het wapen van de Centrale Bank van Malta.
De 100 jaar Warner Bros. herdenkingsmunt kan direct worden besteld op de website van de Koninklijke Nederlandse Munt.
De persfoto in hoge resoltie en beeldmateriaal van de uitgifte kunt u hier downloaden:
https://royaldutchmint.sharefile.eu/d-s45c9e2bcdcf64d99862aab842622cc04
Foto: Simone Janssen
Over de Koninklijke Nederlandse Munt
Sinds 1567 is de Koninklijke Nederlandse Munt de producent van het Nederlandse muntgeld. Het is een innovatief, internationaal bedrijf in waardeproducten, geworteld in meer dan 450 jaar traditie. Tot de innovatieve ontwikkelingen van de afgelopen jaren behoren de laser- en 3D-technieken op munten, waarmee het mogelijk is om o.a. holografische elementen of echtheidskenmerken aan te brengen. De Koninklijke Nederlandse Munt behoort wereldwijd tot de top 5-producenten van circulatiemunten, herdenkingsmunten, Koninklijke onderscheidingen en verzamelaarsproducten. Het bedrijf is sinds 2020 gevestigd in ‘The Dutch Vault’ in Houten.
Over Warner Bros. Discovery Global Consumer Products
Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, onderdeel van Warner Bros. Discovery Global Brands and Experiences, breidt het krachtige portfolio van entertainmentmerken en franchises van het bedrijf uit naar het leven van fans over de hele wereld. Warner Bros. Discovery Global Consumer Products werkt wereldwijd samen met de beste licentiehouders voor tal van programma’s, geïnspireerd door de grootste franchises van Warner Bros. film-, televisie-, animatie- en gamestudio’s, HBO, Discovery, DC, Cartoon Network, HGTV, Eurosport en meer. Met innovatieve wereldwijde licentie- en merchandisingprogramma’s, retail initiatieven en promotionele partnerschappen is Warner Bros. Discovery Global Consumer Products een van de toonaangevende licentie- en retail merchandising-organisaties ter wereld.
Over Fever
Fever is het toonaangevende wereldwijde platform voor het ontdekken van live-entertainment dat sinds 2014 miljoenen mensen heeft geholpen de beste ervaringen in hun stad te ontdekken. Met een missie om de toegang tot cultuur en entertainment in het echte leven via het platform te democratiseren, inspireert Fever gebruikers om te genieten van unieke, lokale ervaringen en evenementen, van meeslepende tentoonstellingen, interactieve theaterervaringen en festivals tot pop-ups met moleculaire cocktails, terwijl het platform makers met data en technologie in staat stelt om ervaringen over de hele wereld te creëren en uit te breiden.