‘Power to the People.’ Dat is de boodschap waarmee Powerpeers zich in een nieuwe campagne presenteert aan heel Nederland. Met deze campagne wil dit jonge bedrijf en merk zich laten gelden als uitdager en vernieuwer binnen de energiemarkt. De campagne, ontwikkeld door Alfred International, bestaat uit een TV commercial, radio commercial, een serie online video’s, social media content en display bannering.
Powerpeers
Powerpeers is een deelplatform voor opwekkers en afnemers van duurzame energie uit Nederlandse energiebronnen. In eerste instantie richt Powerpeers zich op energiebronnen die al veel Nederlanders op hun dak hebben liggen: zonnepanelen. Al meer dan 500.000 huishoudens hebben zonnepanelen en daar wordt dagelijks veel duurzame energie mee opgewekt. Maar lang niet alle energie die via die panelen wordt opgewekt wordt door de eigenaar verbruikt. Via Powerpeers kunnen ook andere consumenten gebruik maken van deze ‘overtollige’ energie. Raymond van Eck, Managing Director Powerpeers: “Powerpeers is opgericht vanuit de overtuiging dat wij geloven dat we in de nabije toekomst de traditionele energieleveranciers niet meer nodig hebben, omdat we gezamenlijk prima in staat zijn in onze eigen energie te voorzien. Daarom brengt Powerpeers vraag en aanbod wat betreft schone energie samen. Waar er bij de eigenaren van zonnepanelen regelmatig overcapaciteit is, brengen wij hun sociale kring in staat om ook te profiteren van deze energie. Niet alleen heel duurzaam, maar ook heel leuk!”
Power to the People
Om als platform te groeien lanceert Powerpeers vandaag een massa-mediale campagne die door reclamebureau Alfred is bedacht en geproduceerd is. Alfred is ondermeer bekend van camapgnes voor Jumbo, Cora van Mora en Calve pindakaas. Van Eck: “Wat Powerpeers doet en hoe het werkt is best ingewikkeld. Daarom zijn we samen met Alfred op zoek gegaan naar een onthoudbare campagne die het unieke van Powerpeers voor iedereen begrijpelijk maakt. En met de energieke campagne Power to the People zijn we ervan overtuigd dat dit gaat lukken”
Campagne
De campagne draait om hoofdpersoon Rik die letterlijk en figuurlijk te veel energie heeft. Van Eck: “Met Rik introduceren we een karakter waarmee we cross-mediaal het verhaal van Powerpeers gaan uitdragen. Alles draait om het direct delen van energie met anderen. Rik is een sociaal persoon die zijn te veel opgewekte energie graag deelt met zijn familie, vrienden en nu ook met zijn buurman.” De campagne start op TV waar het algemene verhaal van Powerpeers door Rik en zijn buurman wordt verteld. Online zal de campagne middels een uitgekiende targetstrategie worden voortgezet en uitgebreid. Van Eck: “Via TV bereiken we de massa. Online gaan we de campagne uitrollen in verschillende fases en lagen. Basis van deze strategie zijn vijf doelgroepen die vanuit hun eigen behoefte worden getriggerd om ook hun energie te delen of af te nemen via Powerpeers. Zo krijgt iemand die duurzaamheid heel belangrijk vindt een andere boodschap dan wie voornamelijk door geld wordt gemotiveerd.”
TV Commercial https://youtu.be/RjgZlxRJwLU
Powerpeers is het deelplatform voor zelfopgewekte energie. Het Nederlandse bedrijf is een dochteronderneming van het Zweedse bedrijf Vattenfall. Ga naar http://powerpeers.nl/ voor meer informatie.
Dit is een origineel bericht van Powerpeers
Ga naar alle berichten van deze organisatie.