VIQTOR DAVIS trapt af met overname Simplxr

18 JAN 2019 13:30 | Jibes

Vorming van eerste Pan-Europese datadienstverlener

Data dienstverleners Jibes, DataDogs en Entity gaan samen verder onder éénnaam. De gecombineerde groep begeleidt organisaties met hun digitale transformatie. Om de stap kracht bij te zetten sluit per direct het Utrechtse data science bedrijf Simplxr aan.  

De ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie, robotica en hyperconnectiviteit volgen elkaar in steeds hoger tempo op. Het strategisch belang van digitale bedrijfsvoering is ondertussen vast onderwerp van gesprek aan de bestuurstafel. De vraag naar datadienstverleners die kunnen ondersteunen van data management tot ontwerp van algoritmen en van strategisch advies tot daadwerkelijke realisatie is groot.

VIQTOR DAVIS wil een antwoord bieden op de vraag naaréénervaren partner om samen te werken aan de complexe vraagstukken rondom een datastrategie. Het kennisbedrijf telt 230 specialisten in Europa, met kantoren in Nederland, Engeland en de Verenigde Staten. Aanvullend biedt zij managed services vanuit India en Mexico.

Bas Bosma, Managing Director Simplxr: ”Besluitvorming wordt complexer en moet steeds sneller. Leren uit data door de echt waardevolle data te identificeren en deze juist te vertalen in inzichten is noodzaak geworden. Iedereen heeft het over het verbeteren van de klantervaring, het verhogen van de efficiëntie en winstgevendheid en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Allemaal vanuit data. Het is essentieel om te opereren op het snijvlak van technologie, strategie en organisatie.Samen met onze nieuwe collega’s kunnen wij klanten op al deze aspecten ondersteunen om zo de besluitvorming te verbeteren en doelen te realiseren”.

Het valt beide partijen op dat organisaties op grote schaal worstelen met de transformatie die van hen gevraagd wordt. Het komende decennium zal worden gekenmerkt met doorbraken op een aantal gebieden. Een nieuwe generatie chatbots zal het samenwerken tussen mens en machine intensiveren. Ook staat er een verregaande introductie van mixed reality voor de deur. De techniek projecteert digitale elementen in haar omgeving. Deze elementen zijn van dergelijk hoge kwaliteit dat zij vrijwel niet meer van echt zijn te onderscheiden, en de grens tussen de werkelijkheid en het virtuele vervaagt.

Ivo-Paul Tummers, CEO VIQTOR DAVISBestuurders beginnende impact te begrijpen van wat de volgende generatie technologie zal brengen. Een deel van dat denken is om fundamenteel opnieuw voor te stellen hoe je je bedrijf structureert en exploiteert. Een branche op dezelfde manier bekijken als een digitale native startup. Vanuit deze mindset neemt de noodzaak voor kwalitatieve data in de juiste context toe. De markt spreekt de wens uit voor een dienstverlenerdie hierin kan ondersteunen en waarbij diverse specialismen zijn samengebracht. Wij noemen dit data craftsmanship, oftewel data-ambacht.” 

Meer informatie:

Ivo-Paul Tummers, ivo-paul.tummers@viqtordavis.com / iptummers@jibes.nl / +31 6 22 42 33 91 / + 31 30 221 9050

Bas Bosma, b.bosma@simplxr.com / +31 6 105 538 65

Dit is een origineel bericht van Jibes

Ga naar alle berichten van deze organisatie.

Meer binnen deze rubriek