Heineken werkt samen met AND Digital voor nieuw datagestuurd B2B-verkoopplatform

07 AUG 2024 08:27 | Crisp PR en Communicatie

Amsterdam, 7 augustus 2024 – Heineken introduceert in partnerschap met digitale dienstverlener AND Digital ‘HeiDeal’: een nieuw B2B-platform dat het rendement van de Heineken producten naar een hoger niveau tilt. HeiDeal zal datagestuurde technologie en AI gebruiken om verkoopteams waardevolle deals en optimale contracten te laten creëren voor Heineken.

HeiDeal stelt Heineken in staat om scherpere contracten samen te stellen door meerdere dealscenario's te modelleren die de marge, winstgevendheid en productmix optimaliseren. Het platform start in het Verenigd Koninkrijk en maakt het eenvoudiger om horeca te voorzien van premium, concurrerend geprijsde Heineken producten. Het is de bedoeling dat HeiDeal ook in andere Europese landen geïntroduceerd gaat worden.

Digitale transformatie

Het HeiDeal-platform brengt Heineken een stap dichter bij zijn missie om de ‘best connected brewer' te zijn. Het ondersteunt de plannen om digitale transformatie te gebruiken om de EverGreen-strategie van Heineken verder te ontwikkelen - de volgende evolutie van de Heineken-business die zich richt op toekomstbestendigheid.

Het partnerschap met AND Digital is hierbij van cruciaal belang geweest. Het team van AND Digital is de afgelopen maanden volledig geïntegreerd in de teams van Heineken om een ​​programma van digitale transformatie te leveren, waaronder digitale bijscholing, workshops en trainingen.

Breno Gentil, Senior Director of Digital and Technology Europe bij Heineken, zegt: “Met de lancering van HeiDeal leggen we als onderdeel van onze ambitieuze EverGreen-strategie de lat weer hoger voor het stimuleren van winst en langetermijngroei door middel van digitale transformatie. Het partnerschap met AND Digital heeft ons in staat gesteld om onze eigen medewerkers bij te scholen en te trainen en samen digitale transformatie te omarmen, wat iedereen bij Heineken ten goede komt.”

Jeroen Kleinhoven, Benelux Executive bij AND Digital, zegt: “Ons clubmodel, bestaande uit 22 locaties waaronder Amsterdam, Rotterdam en onze collega's in Edinburgh, stelt ons in staat digitale expertise te bieden waar we ook opereren. Dit onderstreept dat we 'small enough to care, big enough to cope' zijn. We zijn verheugd om met Heineken samen te werken en de kracht van data en technologie te benutten om klanten nog betere service te bieden. Digitale technologie is essentieel om supply chains efficiënter en winstgevender te maken en betere productervaringen te leveren voor de klanten van onze klanten. De missie van AND Digital is het bouwen van dit soort applicaties en het uitrusten van teams om er op de lange termijn waarde uit te halen.”

—EINDE BERICHT—

Beeldbank AND Digital: https://drive.google.com/drive/folders/1nSxe6dNSlr3PiNyFDeUZP4aat9VV4ZY0

Voor meer informatie, neem contact op met:

Chris Peters, Crisp PR & Communicatie

chris@crisppr.nl

06 39 411 265

Over AND Digital

AND Digital heeft een missie om de kloof in digitale vaardigheden in de wereld te dichten. Onze bekroonde aanpak van talentontwikkeling maakt ons bij uitstek de digitale partner voor enkele van de meest gerenommeerde organisaties ter wereld. Door samen te werken leveren wij organisaties sneller waarde én helpen we de interne teams en hun capaciteiten te versterken.

Sinds onze oprichting in 2014 helpen we met een snel groeiend aantal  experts  voor klanten om hun digitale onafhankelijker te maken. Ons unieke model stelt ons in staat om bedrijven als British Airways, Sky, Picnic, ARAG, KPN en ABN AMRO te begeleiden, bouwen en uit te rusten, waardoor ze de cruciale digitale vaardigheden krijgen die nodig zijn voor een succesvolle toekomst.Kijk voor meer informatie op: www.and.digital/nl-nl/

Over Heineken

Heineken is 's werelds meest internationale brouwer. Het is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van premium bier- en cidermerken. Onder leiding van het Heineken®-merk heeft de Groep een portfolio van meer dan 300 internationale, regionale, lokale en speciale bieren en ciders. Heineken zet zich in voor innovatie, langetermijninvesteringen in het merk, gedisciplineerde verkoopuitvoering en gericht kostenbeheer. Via "Brew a Better World" is duurzaamheid verankerd in de onderneming. Heineken heeft een goed uitgebalanceerde geografische voetafdruk en is marktleider in zowel ontwikkelde als ontwikkelingsmarkten.

Meer binnen de rubriek Pr, marketing, communicatie en sales