In december maakte de kerstkaart al een comeback dankzij de coronacrisis. En nu is de paaskaart aan de beurt. Want opvallend veel meer consumenten sturen paaskaarten dit jaar. “We bieden al bijna vijftien jaar paaskaarten aan, en normaal gesproken versturen we er maar een paar duizend. Maar dankzij de pandemie lijkt het erop dat we bijna een ton aan paaskaarten gaan versturen dit jaar”, zegt Mark van Kasteren, marketingmanager bij Kaartje2go. De kaartenwebshop is een van de grootste spelers in de markt van online kaarten versturen.
Vooral kaarten met een symbolische paasknuffel of humoristische tekst als ‘Afgelopen jaar was geen eitje’ doen het goed. Voor de coronacrisis werden er nog vooral christelijke paaskaarten verstuurd. Met 85% zijn het nog steeds vrouwen die het vaakst paaskaarten versturen. Opvallend is wel dat 25% van de verstuurders jonger dan 35 jaar is én dat de meeste kaarten uit Zuid-Holland worden verstuurd.
Over Kaartje2go
Kaartje2go.nl is de grootste kaartenwebshop van Nederland. Tijdens de piekperiode voor kerst verwerkt het bedrijf 22.000 kaarten per uur. Het bedrijf is opgericht in 2006 en verstuurt meer dan 11 miljoen kaarten per jaar, waaronder verjaardagskaarten, geboortekaartjes, kerstkaarten en natuurlijk paaskaarten. Kaartje2go ontving vorige week een Shopping Award in de categorie Foto artikelen
Dit is een origineel bericht van Kaartje2go
Ga naar alle berichten van deze organisatie.