Oud-topman Unilever Jan Kloosterman bestuursvoorzitter van EuroCollege

05 AUG 2020 12:00 | EuroCollege Hogeschool B.V.

Jan Kloosterman is sinds maart 2020 bestuursvoorzitter van Eurocollege. Bij Unilever, Sara Lee en CSM bekleedde Kloosterman ruim 25 jaar diverse bestuursfuncties in binnen- en buitenland. De afgelopen 10 jaar had hij zijn eigen onderneming Kloosterman Lean Management Consultant, waarmee hij bedrijven en individuen ondersteunde in ontwikkel- en verandertrajecten.

Bij EuroCollege doceert Kloosterman al vanaf 2012 verschillende vakken, waaronder Essentials van succes, managementvaardigheden, ethiek en projectmanagement. In de colleges kan hij de theorie uit de boeken combineren met zijn jarenlange praktijkervaring. Omdat de klassen klein zijn, kent hij elke student en zijn de colleges zeer interactief.

Extra les als beloning

De laatste jaren is Kloosterman als docent voornamelijk actief in het geven van Masterclasses. Als beloning voor inzet en kwaliteit krijgen studenten in de avonduren, keurig in pak, ook extra les. Op deze manier kan Kloosterman de studenten coachen in het realiseren van soms zware projecten en het leidinggeven aan medestudenten.

Discipline en hard werken

Het realiseren van ambities begint met discipline en hard werken, vindt Kloosterman. “Maar ook zelfstandig leren nadenken is van groot belang. Dus veel doen tijdens je studie en veel werken aan je persoonlijke ontwikkeling. De weg naar succes heeft niets te maken met geld maar hoe je bent en hoe je je gedraagt als persoon. Op EuroCollege besteden we hier veel aandacht aan. Een diploma is pas iets waard als je je ook echt hebt ontwikkelt.”

Op koers houden

De aanpak van EuroCollege heeft succes. Er zijn nu vestigingen in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Groningen. De ambitie is om het aantal vestigingen verder uit te breiden. Kloosterman is begin 2020 gevraagd om te helpen de toekomstplannen te realiseren. Als bestuursvoorzitter zal hij zich inzetten om EuroCollege op te koers houden.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen