KLANTBENADERING VAN VINGROUP: EEN BELANGRIJKE FACTOR IN GROEI VINFAST

11 MRT 2025 14:35 | PR Newswire

Door zijn brede ervaring in industrie & technologie, vastgoed & diensten en sociale ondernemingen heeft Vingroup - een van de grootste particuliere conglomeraten van Vietnam - zijn reputatie opgebouwd op een fundament van klanttevredenheid. Deze klantgerichte filosofie wordt strikt toegepast bij VinFast, de Vietnamese EV-fabrikant die genoteerd staat aan de Amerikaanse beurs Nasdaq, en wordt benadrukt door zijn uitzonderlijke aftersalesbeleid.

PARIJS, 11 maart 2025 /PRNewswire/ -- De recente ondertekening van een Memorandum of Understanding (MOU) tussen Vingroup en JTA Investment Qatar heeft internationale aandacht getrokken. JTA Investment Qatar heeft sterke interesse getoond in de wereldwijde groeistrategie van VinFast en de uitgebreide waarde van Vinpearl's resorts en entertainmentlocaties, twee van de belangrijkste activiteiten van Vingroup.

Vingroup opereert in diverse sectoren, waaronder industrie & technologie, vastgoed & diensten en sociale ondernemingen. De toewijding van de groep aan een klantgerichte bedrijfsfilosofie vormt de basis van alle activiteiten. Dit kernprincipe sluit duidelijk aan bij de visie van JTA Investment Qatar.

De benadering van Vingroup heeft bijgedragen aan de sterke groei van zowel VinFast als Vinpearl. Beide bedrijven geven prioriteit aan klantgerichte productontwikkeling en uitzonderlijke aftersalesservice. Voor VinFast is deze klantgerichte aanpak, met een focus op uitgebreide garanties en aftersalesondersteuning, een cruciale drijfveer voor zijn wereldwijde groei en succes.

VinFast heeft opmerkelijke veerkracht getoond en in 2024 een aanzienlijke groei in leveringen gerealiseerd, waarmee zijn positie in de wereldwijde duurzame transportsector verder is versterkt. Binnen twee jaar na de overstap naar volledig elektrische voertuigen heeft de Vietnamese autofabrikant een grote verandering teweeggebracht in de mindset van consumenten, vooral binnen de groeiende Vietnamese middenklasse.

De marktleiderspositie van VinFast in Vietnam wordt gedreven door drie kernfactoren: premium productkwaliteit, toegankelijke prijzen en een uitzonderlijk aftersalesbeleid. Vooral het garantiebeleid draagt bij aan een groter consumentenvertrouwen in elektrische voertuigen, die in de regio nog een relatief nieuwe technologie zijn.

De focus van VinFast op uitgebreide training en aftersalesdiensten sluit aan bij de verwachtingen van Europese consumenten met betrekking tot EV-betrouwbaarheid. Uit een recent GWI-onderzoek blijkt dat gratis onderhoud en uitgebreide garanties belangrijke aankoopfactoren zijn in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Opmerkelijk is dat VinFast een nieuwe standaard zet met een garantie van tien jaar zonder kilometerbeperking voor de batterij en een garantie van 10 jaar/200.000 km op het voertuig voor de VF 8, wat veel verder gaat dan de gangbare achtjarige batterijgarantie in dit segment. Deze focus op toegevoegde waarde op de lange termijn spreekt kopers aan.

"VinFast heeft mij overtuigd met zijn potentieel om te concurreren met gevestigde merken," bevestigt Armelin Asimane, een Franse systeemingenieur en technologie-enthousiasteling. "Ik ben zeker niet teleurgesteld in mijn VF 8."

De compacte VF 6, al populair in Vietnam, onderstreept VinFast's sterke garantievoorwaarden en aftersalesondersteuning. De VF 6 biedt een uitgebreide garantie van 7 jaar/160.000 km, waardoor het een aantrekkelijke en betrouwbare keuze is voor consumenten die overstappen op elektrische mobiliteit.

Met oog voor de kritische Europese consument versterkt VinFast zijn garantiebelofte om vertrouwen in de VF 6 op te bouwen, wat blijk geeft van vertrouwen in de productkwaliteit. Om een naadloze aftersalesservice te garanderen, heeft VinFast strategische samenwerkingen opgezet om een sterk netwerk van servicecentra en klantondersteuning in heel Europa te creëren.

Om de eigendomservaring te verbeteren, biedt VinFast daarnaast 24/7 pechhulp, mobiele technici en draadloze software-updates.

Bovendien geeft VinFast prioriteit aan een verbeterde klantervaring in Europa door zijn verkoopnetwerk verder uit te breiden. De recente samenwerking met Autohaus Hübsch, een toonaangevend Duits autobedrijf, is een belangrijke stap om de distributie- en verkoopcapaciteiten te versterken.

Als onderdeel van zijn wereldwijde overgang naar een dealergebaseerd model heeft VinFast twee 3S (Sales, Services, Support) showrooms geopend met Autohaus Hübsch in Duitsland. Daarnaast is VinFast actief bezig met het opbouwen van een dealernetwerk in grote steden in Duitsland, Frankrijk en Nederland. Deze aanpak vergroot de merkzichtbaarheid, verbetert de operationele efficiëntie en versterkt het consumentenvertrouwen in heel Europa.

Over VinFast VinFast , een dochteronderneming van Vingroup JSC, een van de grootste Vietnamese conglomeraten, is een EV-fabrikant met de missie om elektrische voertuigen voor iedereen toegankelijk te maken. Het huidige productaanbod van VinFast omvat een breed scala aan elektrische SUV's, e-scooters en e-bussen. VinFast bevindt zich momenteel in de volgende groeifase, met een snelle uitbreiding van zijn distributie- en dealernetwerk wereldwijd en een verhoging van de productiecapaciteit, met een focus op belangrijke markten in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie: https://vinfastauto.eu

Foto:

View original content:https://www.prnewswire.com/nl/persberichten/klantbenadering-van-vingroup-een-belangrijke-factor-in-groei-vinfast-302398437.html

CONTACT: Voor vragen over VinFast en dit bericht kunt u contact opnemen met: Braakhekke PR & Comms, Dick Braakhekke, Tel.: +31-65 112 44 45, E-mail: Dick@Braakhekkepr.nl; PFPR Communications: Thomas Maakestad, thomas.maakestad@pfpr.com

Meer binnen deze rubriek