Salesforce applicatie Booker25 breidt internationaal uit onder nieuwe naam GoMeddo

03 FEB 2023 12:03 | GoMeddo

Booker25 is van oorsprong een Nederlandse boekingsapplicatie die organisaties in staat stelt om complexe plannings- en boeking vraagstukken eenvoudig te maken in Salesforce. De applicatie wordt wereldwijd gebruikt, bekende klanten zijn o.a. Jaguar Landrover, ClubMed, Basic Fit en Brunswick Corporation. Vorig jaar zomer is er 2,5 miljoen euro kapitaal opgehaald om de internationale groei te versnellen en nam het bedrijf achter Booker25 nog een FD Gazelle in ontvangst. Om de bredere propositie van het platform goed te kunnen overbrengen is er gekozen om verder te gaan onder de nieuwe naam GoMeddo vanaf februari 2023.

GoMeddo en de on-demand economy

GoMeddo biedt bedrijven een antwoord op de vraag hoe complexe planningen eenvoudig te maken zijn in een CRM-systeem. Het matchen van klantinformatie met te plannen middelen, zoals kantoorruimtes, sportfaciliteiten, wagenpark of activiteiten speelt in op de groeiende behoefte van organisaties en eindgebruikers aan efficiency en flexibiliteit. Daarbij blijft de subscription economy alleen maar groeien; consumenten maken gebruik van diensten en producten op on-demand of abonnementsbasis, waarbij planning en gebruikerservaring beide belangrijk zijn. Deze markt is wereldwijd gegroeid van 73 miljard dollar in 2021 naar een verwachte 120 miljard dollar in 2022 (Forbes).

Gijs Martens, CEO van GoMeddo

“We zien de vraag naar slimme digitale oplossingen en integratie mogelijkheden om een digitaal platform mee te bouwen alleen maar stijgen.” Salesforce heeft inmiddels wereldwijd een marktaandeel van meer dan 20% als het gaat om CRM-platformen en is met afstand wereldmarktleider. Uit onderzoek blijkt dat 87% van de organisaties die Salesforce gebruiken ook een officieel gecertificeerde app installeert om het platform verder te optimaliseren.

“Daar spelen wij op in met de verdere expansie van GoMeddo, want de economie wordt niet alleen digitaler, maar ook flexibeler. Servitization, on-demand economy en ander usage-based business modellen schieten als paddestoelen uit de grond. Denk maar aan maaltijdboxen, fiets abonnementen, private lease mogelijkheden en flexkantoren. Ook organisaties met planbare zorg zoals privé klinieken en cosmetisch chirurgen gebruiken de applicatie. In beide gevallen heb je een applicatie nodig die de kracht van Salesforce combineert met de mogelijkheid om complexe planningsvraagstukken eenvoudig te maken voor klanten en medewerkers. Dankzij GoMeddo kan de gehele waardeketen van een business model op het Salesforce platform worden ondersteunt.”

Groei van GoMeddo

De investering in GoMeddo en de groeiplannen hebben ook geleid tot een aanzienlijke uitbreiding van het team. Naast CEO Gijs Martens zal Tim Schuitemaker de rol van managing director oppakken bij GoMeddo en de dagelijkse aansturing van de business unit begeleiden. Tim was al werkzaam als CIO bij Group25, de organisatie waar GoMeddo ook onder valt. Qua salescapaciteit is het sales team uitgebreid met meerdere collega’s in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, daarnaast werkt GoMeddo met een salespartner in de VS.

GoMeddo als onderdeel van Group25

Group25 is de werkmaatschappij achter GoMeddo. Daarnaast is Group25 de organisatie achter Gen25, de Salesforce consultancy partner die implementaties verzorgd in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Blijf op de hoogte binnen deze rubriek

Dit is een origineel bericht van GoMeddo

Ga naar alle berichten van deze organisatie.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen