Nederlandse Brouwers starten verantwoord drinken campagne onder studenten.
Nederlandse Brouwers lanceert een nieuwe campagne over verantwoord drinken onder (eerstejaars) studenten. Met een online campagne, lopend in alle studentensteden, moedigen we studenten aan om verantwoord te drinken door ook te kiezen voor een alcoholvrije of -arme bier. Daarvoor wordt in de campagne het begrip zebradrinken geïntroduceerd. De campagne, die maandag 12 augustus van start gaat, is in aanvulling op de jaarlijkse campagne in het kader van het Nationaal Preventieakkoord, waarvan Nederlandse Brouwers één van de ondertekenaars is.
De komende weken doen duizenden studenten mee aan een introductieperiode in één van de vele Nederlandse studentensteden. Tijdens deze weken vraagt Nederlandse Brouwers opnieuw aandacht voor het verantwoord drinken van bier. Dit doen wij met de start van de nieuwe campagne waarbij wij het drinken van alcoholvrij en -arm bier onder studenten willen stimuleren. Met als slogan ‘Begin je studententijd goed’ worden de voordelen van het drinken van 0.0 bier onder de aandacht gebracht. Voordelen zoals de volgende dag fris en fruitig zijn en bewust de avond meemaken.
Zebradrinken
Ook wordt tijdens de campagne het begrip zebradrinken geïntroduceerd. Bij zebradrinken worden alcoholische dranken zoals bier, afgewisseld met alcoholvrije opties, net zoals de strepen van een zebra elkaar afwisselen. Op deze manier wordt bovenmatig alcoholgebruik voorkomen. Het begrip is bij onze zuiderburen al ingeburgerd onder studenten.
Verantwoord bierdrinken
De nieuwe campagne is in opdracht van Nederlandse Brouwers ontwikkeld door het campagnebureau Meute. De campagne gaat van start op social media in alle studentensteden. Later in het studiejaar krijgt de campagne een vervolg tijdens de tentamenweken en worden onder andere alcoholvrije- en arme bierproeverijen georganiseerd bij de studentenverenigingen. Tijdens deze avonden zal er ook aandacht worden besteed aan verantwoord bierdrinken en de gevolgen van overmatig alcohol drinken.
Nationaal Preventie Akkoord
Met deze campagne intensiveert Nederlandse Brouwers de campagne die onderdeel is van het Nationaal Preventie Akkoord. In 2018 heeft Nederlandse Brouwers het Nationaal Preventie Akkoord ondertekend. Daarin is ook afgesproken dat de brouwers het drinken van alcoholvrij en -arm bier onder studenten promoten. Dit gebeurt onder andere in samenwerking met de commissies die de introductieweken organiseren in de studentensteden.
Dit is een origineel bericht van Stichting Dranken Nederland
Ga naar alle berichten van deze organisatie.