De trouwe achterban van eerlijke boekingssite Moonback heeft al zo’n 750.000 euro geïnvesteerd via de nieuwe crowdfundingcampagne van het bedrijf. Sinds deze week staat de campagne live voor het grote publiek om zo in totaal minimaal 2 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. In 2020 startte Moonback met een idee voor een eerlijke boekingssite voor hotelovernachtingen. Na een succesvolle eerste crowdfunding, het bouwen van een gebruiksvriendelijke site en het werven van hotels in Nederland en België, staat de basis van het bedrijf stevig. Nu is het tijd om te groeien naar meer steden en meer hotels. In de komende jaren wil het bedrijf actief zijn in 50 steden in Europa. Daarom doet het bedrijf nu een tweede crowdfunding.
Crowdfunding betekent meer dan geld
Moonback bouwt aan een socialere platformeconomie, met oog voor reizigers en hotels. Crowdfunding is dan een logischere keuze dan een anoniem investeringsfond dat uit is op zo veel mogelijk winst maken. De grote groep mensen die investeert heeft hart voor de missie en zij zijn ambassadeurs van het bedrijf. De investeerders van de eerste ronde crowdfunding zijn hier het bewijs van. Zij helpen enorm mee bij het ontwikkelen van het bedrijf én stonden klaar om in deze ronde crowdfunding wederom deel te nemen.
Wat gaat Moonback met het groeikapitaal doen?
De grootste opdracht is nu om het aanbod van steden en hotels uit te breiden, zodat reizigers meer keus hebben. Moonback wil dé site worden waar je op een fijne manier een hotel vindt voor jouw stedentrip in Europa. De doelstelling daarbij is om van de vijf steden die op dit moment op Moonback staan, door te groeien naar 50 steden in Europa binnen vijf jaar.
Ook blijft het bedrijf doorbouwen aan de website, om een nog fijnere boekervaring voor reizigers te maken. Dit vraagt om een uitbreiding van het team. Daarom is het doelbedrag van de nieuwe crowdfunding 2 miljoen euro. Moonback verkoopt aandeelcertificaten van 250 euro per stuk en er kan in totaal maximaal 3 miljoen euro worden opgehaald. Investeren kan via crowdaboutnow.nl/moonback. Hier zijn ook alle plannen van het bedrijf te bekijken.
De voorgeschiedenis: Beterboeken
In mei 2020 ging Moonback van start onder de naam Beterboeken na een LinkedIn-bericht van Niels Meijssen over een boekingsplatform. Een bericht dat door meer dan 2,5 miljoen mensen werd bekeken. De kern: waarom staatssteun aanvragen als je vorig jaar nog miljarden hebt uitgekeerd aan aandeelhouders? Niet alleen Niels vond dit een schandalig gegeven. Hij werd overladen met reacties en steunbetuigingen. In het najaar van 2020 werd door het team het startkapitaal van 2 miljoen euro opgehaald met een crowdfundingcampagne en werd er gestart met de ontwikkeling van de boekingssite. Sinds september 2021 is de hotelboekingssite live. Onlangs werd de site beloond met de gouden Dutch Interactive Award (DIA) in de categorie Disrupter.
Dit is een origineel bericht van Moonback
Ga naar alle berichten van deze organisatie.