Nieuw jongerenmedium TENQ bereikt 250.000 scholieren

03 OKT 2017 07:00 | Hillenaar Events B.V.

Het is het enige massamedium voor jongeren in Nederland, aldus Jan Wichers. Hij is directeur van TENQ Media, een nieuw netwerk van 252 digitale schermen op 193 middelbare scholen in Nederland. Deze week is het bedrijf officieel gelanceerd. ,,De schermen zijn aangebracht op waterkoelers die scholieren van vers drinkwater voorzien. Ze bevinden zich op centrale plekken op de scholen.”

Voor adverteerders zijn jongeren een relevante maar moeilijk te bereiken doelgroep. ,,We hebben daarvoor een passende oplossing bedacht”, zegt Wichers. ,,Met het TENQ netwerk bereik je jongeren op school, de plek waar ze dagelijks zijn. En door de combinatie met een moderne waterkoeler genereren we een hoge contactfrequentie per week van meer dan 18 keer.” Alles draait om relevantie voor de ontvanger van de boodschap, zegt Wichers. ,,We wisselen redactioneel content op de schermen af met loops waarin commercials getoond worden. En dat doen we zowel landelijk als selectief. TENQ tref je aan op 193 middelbare scholen in alle provincies.” Volgens Wichers is digitale communicatie belangrijk. ,,Een statische poster werkt niet. Met onze schermen kun je pakkende en originele campagnes met impact creëren. Onze specialisten kunnen daarover adviseren of zelfs de creatie van commercials uit handen nemen.”

Maatschappelijk verantwoord

Wichers is initiator van TENQ en heeft veel ervaring met jongerenmedia. ,,Die ervaring heb ik vertaald naar TENQ. Scholieren bereik je niet meer met traditionele communicatie. Anno 2017 is daar meer voor nodig. Onze waterkoelers zijn geschikt voor zowel petflessen, doppers als bidons en garanderen dat scholieren voortdurend toegang hebben tot fris drinkwater. Er wordt massaal door leerlingen gebruik van gemaakt en dat zorgt ervoor dat ze niet om de digitale schermen heen kunnen”, legt hij uit. ,,Met TENQ bereik je 250.000 leerlingen per dag.” Op een groot aantal locaties hangt achter de koeler een additioneel scherm dat voor extra impact zorgt.” TENQ past bovendien in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. ,,TENQ is onderdeel van het ‘Akkoord Gezonde Voeding op Scholen – 2016 – 2020’. De ondertekenaars van dit akkoord hebben zichzelf tot doel gesteld om een gezonde leefomgeving te creëren op scholen. Een mooie context dus om als adverteerder zichtbaar te zijn.”

Kijk voor meer informatie op www.tenqmedia.nl.

Meer binnen de rubriek Affiches en borden