Nederlanders zijn de grootste retourzenders van Europa. We sturen samen ruim 9% van alle online bestelde pakketjes retour. “Dat is in onze loods in Wijchen overdonderend zichtbaar: zoveel spullen” vertelt Teun Kraaij, managing director van BuyBay. "Vandaar dat we onlangs onze opslagcapaciteit hebben verviervoudigd. Voorheen was er ruimte voor 25.000 retourproducten. Dit jaar groeit het door naar een capaciteit voor ruim 100.000 producten”. Het Amsterdamse bedrijf reduceert verspilling, door teruggestuurde producten een tweede leven te geven bij een nieuwe eigenaar.
Samenwerking met partners als bol.com, Wehkamp, Coolblue
Het verwerken van retourproducten is voor webshops kostbaar. Tot voor kort werden producten als stofzuigers, koffiezetapparaten en wasmachines vaak voor een schijntje doorverkocht aan opkopers en/of vernietigd. Met de groeiende maatschappelijke focus op duurzaamheid, wordt het belang van verantwoord retouren steeds groter. Ook grote e-tailers als bol.com, Coolblue en Wehkamp zien dat. Zij werken als partners nauw samen met BuyBay. Kraaij: “Partners kunnen rekenen op 100% inzicht. Het waarom van de retouren, hun oorsprong, de originele waarde, de nieuwe waarde, de omzet: alles is realtime inzichtelijk”.
Techbedrijf laat concurrentie ver achter zich
Onder andere dankzij machine-learning en complexe algoritmes worden de retour rendementen van BuyBay steeds beter. BuyBay’s zelfontwikkelde software tools, zoals matchingtool Flux, zorgen voor een optimale match met kopers en voor een soepele herdistributie met een optimaal rendement voor alle partners.
Dit is een origineel bericht van BuyBay B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.
22 NOV 2024
22 NOV 2024