Stoov® is de online verkoper die het hardst is gegroeid over de grens. Dat werd dinsdag op 16 november tijdens het CrossBorder Event bekend gemaakt. Het bedrijf voert de CrossBorder Top 30 aan, gevolgd door On That Ass en Laudermarke.
Eerder op de dag vertelde Stoov® oprichter Teun van Leijsen over de snelle groei van zijn onderneming. Hij breidde onlangs uit naar Denemarken en Frankrijk en is al actief in Duitsland, België en Oostenrijk. In de komende twee jaar verwacht hij in alle Europese landen te leveren.
Met de CrossBorder Top 30, een initiatief van Dexport en Twinkle, wordt jaarlijks in kaart gebracht welke Nederlandse online verkopers het hardst groeien over de grens. Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de (procentuele) internationale omzetgroei van het voorgaande jaar maatgevend. Voorwaarde voor opname in de lijst is dat bedrijven het jaar ervoor al tenminste 100.000 euro omzet boekten over de grens. Daarnaast mag een onderneming niet puur op het buitenland gericht zijn.
Stoov® neemt het stokje over van Refurbished.nl (2020), en Beerwulf (2019). Het bedrijf in warmtekussens wist zijn omzet in het buitenland te vergroten met 456 procent. Een nipte overwinning op On That Ass, dat voor het tweede jaar op rij 450 procent groei behaalde en net als in 2020 op de tweede plaats eindigt. Laudermarkte is nieuw in de top-3 met een omzetgroei van 380 procent.
De complete CrossBorder Top 30 van 2021:
1 Stoov
2 On that ass
3 Laudermarke
4 Vonroc
5 Merkala
6 Kish
7 Refurbished.nl
8 Inktweb
9 Picnic
10 WISEQ
11 Score
12 Woho B.V.
13 Ventilatieland
14 Cookinglife B.V.
15 VanMoof
16 Jamani Group
17 Yumeko
18 Swiss Sense
19 Smulderstextiel.nl
20 TOM bv
21 Betersport
22 Goossens
23 De Isolatieshop
24 Solar Power Supply
25 Ledlichtdiscounter.nl
26 SB Supply Europe
27 Lucardi Juwelier
28 Tegeldepot
29 BloomTheRoom
30 HBL Online
Dit is een origineel bericht van Dexport
Ga naar alle berichten van deze organisatie.