Euler Hermes, de wereldleider in kredietverzekeringen, wordt Allianz Trade.
• Een nieuw hoofdstuk voor Euler Hermes met de nieuwe naam Allianz Trade
• Naamswijziging naar Allianz Trade een belangrijke troef ter ondersteuning van strategisch plan voor 2025
Per 28 maart wordt Euler Hermes, de wereldleider in kredietverzekeringen, Allianz Trade. Dit is een logische stap aangezien de kredietverzekeraar al sinds 2018 volledig deel uitmaakt van de Allianz Group.
Al meer dan 100 jaar biedt de kredietverzekeraar bedrijven van elke omvang krachtige tools om hun bedrijf uit te breiden en hun cashflow te beschermen met kredietverzekeringen en garanties. Vanaf het begin was het doel om bedrijfsinformatie in te zetten om risico's in te schatten en te beperken, zodat bedrijven met vertrouwen zaken kunnen doen. Diepgaande kennis van markten en economische cycli, gecombineerd met voorspellende analyses die worden toegepast op een enorme set bedrijfsgegevens, stellen de kredietverzekeraar in staat ervoor te zorgen dat klanten de concurrentie een stap voor zijn.
Het bedrijf is de wereldleider in kredietverzekeringen, actief in 52 landen en heeft meer dan 5.500 medewerkers. Door de merknaam te veranderen naar Allianz Trade versterkt het bedrijf zijn positie als wereldspeler. Met de nieuwe merknaam zal het nog meer profiteren van de reputatie en kracht van de Allianz Group, die beschikt over een uitgebreid wereldwijd expertisenetwerk.
“We zijn nu Allianz Trade. Wat betekent dat voor ons bedrijf, onze klanten en onze medewerkers? In één woord: meer. Meer wereldwijde expertise en kennis die meer lokale oplossingen inspireren. Meer vertrouwen in morgen met meer mogelijkheden om bedrijven te helpen groeien. Meer toekomstgerichtheid en service op maat. Meer vermogen om technologische transformaties nog beter bij te houden. Meer zichtbaarheid om nieuw talent aan te trekken en meer carrièremogelijkheden voor onze medewerkers. Er is veel om enthousiast over te zijn en we zijn nog maar net begonnen met het verkennen van de mogelijkheden”, zegt Clarisse Kopff, CEO van Allianz Trade.
Chris Townsend, lid van de Raad van Bestuur van Allianz SE, voegt daar aan toe: “We zijn verheugd dat Euler Hermes Allianz Trade wordt en zijn ervan overtuigd dat de verandering veel voordelen met zich mee zal brengen op het gebied van bekendheid, bedrijfsontwikkeling, groei en innovatie. Allianz Trade is een uniek, datagedreven en technologisch vooruitstrevend bedrijf, waar we enorm trots op zijn.”
De transformatie naar Allianz Trade: een grote troef voor de toekomst
De nieuwe merknaam zal voor de kredietverzekeraar een directe ondersteuning zijn voor de implementatie van het strategisch plan voor 2025. Dit plan onderstreept de sterke ambitie voor groei in alle bedrijfstakken en regio's. Het is gebaseerd op drie pijlers:
· Uitbreiding van de kernactiviteiten: het bedrijf wil zijn concurrentiepositie voor alle activiteiten op het gebied van kredietverzekeringen versterken. Ook blijft de onderneming werken om service op het hoogste niveau te leveren in alle marktsegmenten, waarbij ze voortbouwen op ongeëvenaarde garanties, vaardigheden en infrastructuur, maar ook op distributie via verschillende kanalen, inclusief het agentennetwerk van Allianz. Ook streeft de kredietverzekeraar er naar om de marktpenetratie in de VS te versnellen.
· Opschaling van groeimotoren: het bedrijf gaat ook werken aan een snellere ontwikkeling van de groeimotoren, zoals garanties en speciale oplossingen. De kredietverzekeraar is al experts in deze bedrijfstakken en zal investeren om zijn marktaandelen verder te ontwikkelen en snel uit te breiden.
· Voorbereiding op de nieuwe wereld: de derde prioriteit is gericht op de langere termijn, omdat het voor het bedrijf cruciaal is om zich goed voor te bereiden op de toekomst van de handel. Om voorop te blijven lopen, moet de kredietverzekeraar de kans grijpen die wordt geboden door de verschuiving van de B2B-handel naar online en een belangrijke speler worden in dit nieuwe ecosysteem.
“Groei staat centraal in onze nieuwe strategie. We streven ernaar om oplossingen te vinden voor klanten die actief zijn in nationale en mondiale economieën, omdat handelskrediet de legitimiteit en succesvolle uitvoering van zakelijke transacties garandeert. We blijven ons sterk inzetten voor onze missie om tijdige, nauwkeurige informatie en slimme, stabiele, op ervaring gebaseerde diensten te leveren. We gaan met ons bedrijf een nieuwe, opwindende fase in en het is fantastisch deze reis te beginnen met de naamsverandering naar Allianz Trade”, zegt Clarisse Kopff.
Dit is een origineel bericht van Allianz Trade
27 NOV 2024
27 NOV 2024