Nominaties Dutch App Awards oa: Albert Heijn, SkinVision, AD en Kinder

03 APR 2019 17:26 | Dutch App Awards

De genomineerden voor de Dutch App Awards 2019, dé Nederlandse prijzen voor de beste mobiele apps, zijn vandaag bekend gemaakt.

Juryvoorzitter Michel van den Berg (ING): “Het was een flinke klus om alle verschillende apps te beoordelen. We hebben niet alleen gelet op de werking van de apps, maar kijken ook naar het team erachter, hoe design principes worden toegepast en natuurlijk welk probleem de app oplost. Ik denk dat we best trots mogen zijn op het niveau van de Nederlandse app industrie.”

Over Dutch App Awards

De Dutch App Awards zijn dé prijzen voor de allerbeste apps van Nederlandse bodem. Dutch App Awards wil de beste app development teams van Nederland en hun werk in de schijnwerper zetten.

Organisator Tim Klein Haneveld (PINCH): “Apps hebben ons dagelijks leven de afgelopen tien jaar enorm veranderd, we gebruiken ze dagelijks. Daarom werd het echt tijd voor een speciale award voor mobiele apps. Fantastisch om het aantal inzendingen en kwaliteit te zien van de verschillende deelnemers.”

De Dutch App Awards worden uitgereikt tijdens het Appril Festival op 18 april 2019 in Pathé de Munt, Amsterdam.

Over het Appril Festival

Het Appril Festival is een event voor professionals die in de breedste zin van het woord werkzaam zijn op het gebied van apps: van techniek tot commercie en van design tot testers. Het festival bestaat uit twee dagen met workshops, netwerkdiners en een conferentie met meerdere tracks op het gebied van o.a.: mobiele marketing, growthhacking, future of tech en design.

Alle genomineerden voor de Dutch App Awards 2019:

Consumenten apps

  • Appie van Albert Heijn
  • Peaks – Beleggen
  • Flitsmeister

Media & Entertainment

  • Qmusic NL
  • NOS
  • AD

Maatschappelijke Impact

  • SkinVision
  • Kindergebaren
  • NoFoodWasted

Publieksprijs

  • Kinder
  • Primephonic
  • StuComm

Meer binnen de rubriek Informatica voor bedrijven en professionals