Beemster kaas en Groot Kerstcircus Den Haag slaan handen ineen

03 NOV 2017 11:57 | Hillenaar Events B.V.

Beemster kaas en Groot Kerstcircus Den Haag organiseren in het najaar een grote landelijke joint promotion. Van week 45 tot en met week 51 zijn alle verpakkingen voorzien van een sticker die recht geeft op 10 euro korting op tickets voor de familieshow. ,,Een leuke en relevante actie in de aanloop naar de feestdagen”, zegt Renate van Dijk van Beemster kaas. Ook het circus is enthousiast. ,,De doelgroepen van beide partijen – families – sluiten naadloos op elkaar aan”, stelt Mike Leegwater van Hillenaar Events, producent van Groot Kerstcircus Den Haag.

Groot Kerstcircus Den Haag is het grootste Kerst/Wintercircus van Nederland. De familieshow is te zien in een tentencomplex op het Malieveld van 22 december tot en met 7 januari. ,,We hebben een naam opgebouwd met spraakmakende en spectaculaire acts die vaak nooit eerder in Nederland te zien waren”, zegt Leegwater. ,,Consumenten uit het hele land komen speciaal voor deze show naar Den Haag. De bereikbaarheid is perfect en het uitje past goed bij de feestdagen.” Jaarlijks wordt naast reguliere marketing een grote, landelijke joint promotion toegepast met een merk dat matcht met de doelgroep van het kerstcircus. ,,In het verleden werkten we onder meer samen met Mona Toetjes, Tuincentrum Overvecht en T-mobile. Groot Kerstcircus Den Haag is daarbij de voordeel verschaffende partij.” Voor de komende editie van de show is nu Beemster kaas – onderdeel van CONO kaasmakers – de joint promotion partner. ,,We zijn daar erg blij mee. Gedurende zeven weken zijn alle verpakkingen voorzien van een sticker met daarop een code. Deze code geeft recht op 10 euro korting op een ticket. Een mooie voordeelregeling voor consumenten van Beemster kaas. Het circus profiteert op haar beurt van een extra communicatiekanaal.”

Instore

De samenwerking tussen Groot Kerstcircus Den Haag en Beemster kaas kwam in het voorjaar tot stand, vertelt Renate van Dijk. ,,We organiseren heel veel leuke acties voor onze consumenten en proberen daarbij steeds verrassend en origineel te zijn. Het circus past goed binnen dit streven.” Het bedrijf rolde eerder dit jaar een campagne uit in het kader van #AllemaalFamilie. ,,Circus sluit daar goed bij aan.” Naast een korting via stickers wordt tevens instore communicatie toegepast bij Hoogvliet filialen. ,,Via speciale Totempalen verspreiden we bij Hoogvliet supermarkten verlichte suikerspin stokken. Deze geven recht op 1 euro korting op een suikerspin bij Groot Kerstcircus Den Haag. Een leuke aanvulling op de voordeelregeling voor de tickets.” Het circus communiceert Beemster kaas daarnaast in haar reguliere marketing kanalen. ,,Extra leuk is het feit dat Beemster kaas ook op locatie zichtbaar is. We plaatsen onder meer een speciale Foodtruck en tonen een promo op videoschermen die in de tent hangen.”

Meer binnen de rubriek Affiches en borden