Warmond/Waalwijk, 27 oktober 2020 – SportShopsDirect en Total Sports Trading, twee Nederlandse e-commerce spelers in onder meer tennis, voetbal, hockey, hardlopen, handbal en volleybal, gaan samen verder onder de naam Passa Sports. Door de combinatie ontstaat een bedrijf met ruim 175 medewerkers en 17 gespecialiseerde online shops waaronder TennisDirect.nl, VoetbalDirect.nl, HockeyDirect.nl en Sportshop.com. Passa Sports wordt geleid door de oprichters, Guido Koekkelkoren (CEO), Robert-Jan Peters (COO) en Mark van Gijzel (CFO). Het bedrijf wil binnen de Benelux versneld groeien naar 100 miljoen euro.
Specialisme per sport
Onder de nieuwe holding hebben de verschillende online platforms genoeg slagkracht om een groter marktaandeel in de Benelux te veroveren. Hierbij ligt de focus op specialisme per sport. De gedeelde visie van de oprichters omschrijft CEO Guido Koekkelkoren als volgt: “Wij delen een sterk geloof in specialisatie, omdat iedere sport unieke kenmerken en culturele eigenschappen heeft. Je kunt dus alleen relevant zijn als je de specifieke sport ook volledig begrijpt en goed naar de behoeften van de sporter luistert. Een tennisser is op zoek naar een echte tennisomgeving en een hardloper naar een hardloopomgeving. Daarom werken binnen onze shops mensen die de sport zelf ook beoefenen.” Passa Sports wil binnen de Benelux versneld groeien naar 100 miljoen euro omzet en de ingezette internationale expansie vergroten. Daarnaast biedt de fusie diverse synergie voordelen en worden kennis en inkoopkracht verder versterkt.
Toekomstvisie
Guido Koekkelkoren: “Ondanks de impact van Covid-19 groeit Passa Sports in 2020 sterk. Binnen de algemene beweging richting e-commerce, merken wij dat de sporter ons steeds beter weet te vinden dankzij onze specialistische insteek en goede service. Maar versnelde groei is niet ons enige doel, we willen de voordelen van online laten werken voor onze klanten. Onze missie is om hen nog beter te kunnen bedienen door optimaal in te spelen op de behoefte van de individuele sporter. Dit betekent dat wij onze platforms met behulp van data dus ook steeds slimmer zullen maken en onze service nog persoonlijker. Dit is een topprioriteit voor de komende periode. Daarnaast willen we de klantgerichte instelling en specifieke sportkennis van ons team iedere dag verbeteren.”
Autoriteit
“Wij hebben bewondering voor hoe Guido, Robert-Jan en Mark hun bedrijven hebben opgebouwd. Hun diepgaande, specialistische kennis en verankering in iedere aangeboden sport maakt dat de grote internationale sportmerken Passa Sports als autoriteit en belangrijke strategische partner zien”, aldus Arnaud van der Vecht, partner bij Nederlands MerkGoed (NMG). De participatiemaatschappij initieerde en begeleidde de fusie. NMG neemt daarbij een meerderheidsbelang in Passa Sports. Naast kapitaal biedt de investeerder ook actieve ondersteuning op verschillende bedrijfsonderdelen.
Dit is een origineel bericht van Passa Sports
Ga naar alle berichten van deze organisatie.