X²O Badkamers zet klantbeleving centraal in nieuwe merkcampagne ‘Dubbel zo blij mee’

• X²O Badkamers

Met de nieuwe campagne ‘Dubbel zo blij mee’ van X²O Badkamers zet het merk de stap van functionele communicatie naar een verhaal waarin klantbeleving centraal staat. De nadruk ligt op het geluk dat een nieuwe badkamer kan brengen. De Belgische tv-campagne wordt breed uitgerold over alle kanalen, waaronder social media.

De campagne toont mensen die spontaan dansen in hun badkamer en nodigt klanten uit om hun eigen ‘badkamerdans’ te delen. Daarmee wil X²O het gevoel van blijdschap en trots laten zien dat een badkamer kan oproepen. Hiermee speelt het merk in op een bredere trend in marketing, waarin emotie en herkenbare momenten de focus van communicatie vormen.

“We merkten dat klanten niet alleen blij zijn met het de functionaliteit van hun nieuwe badkamer, maar vooral met wat het hen elke dag brengt,” zegt Anja Vandendriessche, Marketing Director van X²O Badkamers. “De badkamer is de plek waar je je dag begint en eindigt, waar je even tijd neemt voor jezelf. Met ‘Dubbel zo blij mee’ willen we dat gevoel van geluk tot leven brengen.”

Met ‘Dubbel zo blij mee’ bouwt X²O voort op de slogan ‘Ga voor meer badkamer’ en verbreedt het merk de positionering van productexpert naar belevingsmerk. Zo staat de betrokkenheid en beleving van de klant nog meer centraal. De nieuwe campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau ‘Ministerie van Creatieve Zaken’ en wordt in Nederland uitgerold via sociale media en digitale kanalen.

De volledige campagne is hier te zien.