Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten om cultuur integraal onderdeel van arbeidsvoorwaarden te maken
Amsterdam, 4 februari 2025 - Alleo, het innovatieve platform voor flexibele arbeidsvoorwaarden, integreert CultuurWerkt! in zijn platform. Met deze overname versterkt Alleo zijn missie om het welzijn van werknemers te bevorderen door technologie te combineren met een breed aanbod van aanbieders van arbeidsvoorwaarden. Het Amsterdamse bedrijf heeft als doel om cultuur hierin een sterkere positie te bieden.
Sinds de oprichting in 2001 door Joop van den Ende is het de missie van CultuurWerkt! (voorheen Bedrijfs Cultureel Abonnement) om cultuur toegankelijker te maken voor werkend Nederland. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider in culturele activatie. Het werkt samen met meer dan 400 culturele partners en heeft een bereik van ruim 100.000 werknemers via werkgevers zoals De Nederlandsche Bank, PostNL en Amsterdam UMC.
Alleo, opgericht in 2021, heeft als missie arbeidsvoorwaarden transparant, flexibel en persoonlijk te maken. Het platform biedt oplossingen zoals reward statements, HR-softwarekoppelingen en een AI-assistent die werknemers helpt hun arbeidsvoorwaarden beter te begrijpen. De geïntegreerde marktplaats bevat een breed aanbod van aanbieders, variërend van sportfaciliteiten en leasefietsen tot duurzame en culturele arbeidsvoorwaarden. Werknemers krijgen daarnaast keuzevrijheid in salariscomponenten, zoals extra vrije dagen, vakantiegeld en pensioenopties.
Florian Gendrault, CEO van Alleo, licht toe: "Vrijetijdsbesteding via cultuur was al langer een belangrijk onderdeel van ons aanbod. Studies tonen keer op keer aan dat ervaringen, zoals een concertbezoek of theatervoorstelling, blijvende herinneringen creëren en de band tussen werknemers en werkgevers versterken. Met CultuurWerkt! maken we cultuur niet alleen toegankelijker, maar ook een nog groter onderdeel van flexibele arbeidsvoorwaarden. Hiermee inspireren we werknemers en helpen we werkgevers hun arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker te maken."
Cultuur binnen arbeidsvoorwaarden
Met de overname van CultuurWerkt! wordt het bereik van Alleo uitgebreid naar meer dan 200.000 werknemers. Werkgevers en werknemers kunnen gebruik maken van een compleet platform voor arbeidsvoorwaarden. Daar wordt nu een breed scala aan culturele activiteiten aan toegevoegd, van theater en concerten tot museumbezoeken.
Michel Schreurs, directeur van CultuurWerkt!, zegt: "Werkgevers zoeken steeds vaker een totaalpakket dat met hun HR-software geïntegreerd kan worden, en daar biedt Alleo een ideale oplossing voor. Met de technologie en schaal van Alleo kunnen we onze missie naar een hoger niveau tillen en nóg meer mensen laten genieten van de kracht van theater, musea en al het moois dat de cultuursector te bieden heeft."
De integratie van CultuurWerkt! in het platform van Alleo start in februari. Klanten van CultuurWerkt! behouden toegang tot het vertrouwde aanbod, terwijl zij desgewenst ook kunnen profiteren van het aanbod van Alleo.
— EINDE BERICHT —
Beeldbank Alleo:
https://drive.google.com/drive/folders/10YllOzUycLBrFgx3rx-AjsIm80DbOxng?usp=sharing
Voor meer informatie, neem contact op met:
Chris Peters, Crisp PR & Communicatie
chris@crisppr.nl
06 39 411 265
Over Alleo
Alleo gelooft dat elke werknemer uniek is, met eigen behoeften en verwachtingen. Alleo zorgt voor arbeidsvoorwaarden die net zo persoonlijk, divers en inclusief zijn als hun teams. Er wordt gestreefd naar het creëren van een werkomgeving waarin het compensatie en benefitspakket niet alleen op maat gemaakt is, maar ook het totale inkomen van werknemers optimaliseert door slim gebruik te maken van fiscale en collectieve voordelen.
Over CultuurWerkt!
CultuurWerkt! is een unieke secundaire arbeidsvoorwaarde, die de drempel tot cultuurbezoek verlaagt met hoge, exclusieve kortingen en wekelijkse winacties. CultuurWerkt! brengt meer dan vierhonderd cultuurpartners, tweehonderd bedrijven en ruim 160.000 werknemers samen, en is daarmee marktleider in het verbinden van organisaties en cultuurmakers. Met CultuurWerkt! als spin in het web ervaart werkend Nederland de kracht en diversiteit van cultuur. Want deze sector verdient volop belangstelling en bezoekers, en de werkende mens op zijn beurt inspiratie en creativiteit en ontspanning.
Dit is een origineel bericht van Crisp PR en Communicatie
Ga naar alle berichten van deze organisatie.