Leidschendam, 18 maart 2021 – Vandaag openen officieel de deuren van Westfield Mall of the Nederlands. Een uniek, volledig overdekt shopping- en experience mall van 117.000m² met een viersterren serviceniveau. Westfield geeft ondernemers zo de ruimte om onder de huidige omstandigheden en conform de geldende richtlijnen toch op een veilige manier te kunnen starten met de verkoop. De geplande festiviteiten worden doorgeschoven naar een later moment, wanneer ook de restaurants, bioscoop en andere leisure open kunnen. Westfield is de eerste allesomvattende winkelervaring van deze omvang in Nederland.
De toekomst van de detailhandel
Westfield Mall is een unieke, innovatieve winkel-, eet-, vrijetijds- en entertainment bestemming in het hart van de Randstad, Leidschendam. Van brunch tot winkelen, van een film tot uitgebreid dineren, bij deze mall staat beleving centraal. Compleet anders dan andere winkelcentra in Nederland, mede door de komst van diverse flagshipstores, de hoogwaardige architectuur, onderscheidende horecagelegenheden, bijzondere evenementen en breed aanbod aan leisure. Beleving is key bij Westfield, zo is er met iedere retailer om tafel gezeten om een unieke ervaring binnen de Mall te creëren.
Ook The Gallery is een voor Nederland geheel nieuw concept, waar bezoekers op 3.000 m² een aantrekkelijke en onverwachte mix van designer en lifestyle-merken zoals Ace&Tate, Skins Cosmetics, Smaak Amsterdam en Miccy’s Jewelz kunnen vinden. Variërend van een speciale selectie boetieks, lifestylewinkels, koffietentjes en pop-up stores maakt dit revolutionaire concept in de Nederlandse retailwereld het mogelijk de door consumenten zo gewenste intieme sfeer te creëren. Een moderne herinterpretatie van een klassieke winkelstraat.
Vakmanschap, smaak en ervaring
Dat Westfield Mall of the Netherlands een breed assortiment biedt aan smaken, is ook terug te zien in het F&B aanbod. Het gloednieuwe Eet Theater bevat een mix van lokale en bekende eetgelegenheden. Naast ruime zitgelegenheid, goede koffie en kiosken, zijn ook tien restaurants gevestigd, waaronder The Butcher en pizza hotspot Toni Loco. Het prominente middelpunt van de eet- en uitgaansruimte zijn de elegante gouden hangende decoraties, die een betoverend middelpunt vormen. De dertig gouden gordijnen bestaan uit maar liefst 12.251.200 schakels en bevatten een totale oppervlakte van 3.020 m2. Oftewel, een 235 km lange ketting, ongeveer de afstand tussen Den Haag en Maastricht.
Naast het indrukwekkende Eet Theater, bevat de Mall ook dé regionale bestemming voor de dagelijkse boodschappen dankzij versmarkt Fresh!. Onder andere bakkerij bij Robèrt van meester Patissier en Meester Boulanger Robèrt van Beckhoven, bekend van onder meer 'Heel Holland Bakt' is hier te vinden. Het hart van Fresh! is de speciale keuken waarin de Nederlandse tv-chefs Miljuschka Witzenhausen en Hugo Kennis straks twee keer per maand een kookworkshop geven. De chefs werken met seizoensproducten van de ondernemers in Fresh! om bezoekers op een culinaire manier te inspireren. De gekoelde kluisjes voor boodschappen kenmerken Westfield Mall of the Netherlands, dat van alle gemakken voorzien is.
Een unieke bestemming
Westfield Mall of the Netherlands is een plek die deel uitmaakt van de lokale gemeenschap. Een plek waar mensen tijd willen doorbrengen, samenkomen, verbinding zoeken, nieuwe ervaringen ontdekken en vooral genieten. Met een enorme Kinepolis bioscoop, O'Leary's met bowling, Gamestate arcade hal en het Instagram museum Youseum onder één dak, biedt Westfield Mall of the Netherlands echt een uitzonderlijke locatie in Nederland. De restaurants en leisure bestemmingen gaan open zodra de maatregelen het toelaten. “We zijn ontzettend trots dat we onze retailers in deze moeilijke tijden kunnen supporten door toch onze deuren te openen. Een grootse feestelijke opening met al onze 280 hotspots is helaas niet mogelijk, maar we hopen op een herkansing later in het jaar”, aldus Bart van Twillert, Country Manager The Netherlands.
Hoewel Westfield een diverse bestemming is zowel in retail, horeca als in leisure, is het design concept gebaseerd op het idee van één beweging, één ontwerp, één identiteit. Dit is terug te zien in het indrukwekkende interieur en exterieur van de Mall, ontworpen door MVSA Architects onder leiding van Roberto Meyer. Zo is de gevel geïnspireerd op een voile, een zijden sjaal, die als een tweede huid soepel over het gebouw is gedrapeerd. De vorm van deze voile is het uitgangspunt voor een spectaculair gevelontwerp, dat de nieuwe en bestaande gebouwen samenbrengt.
Westfield is het enige wereldwijde B2B- en B2C-merk voor retail-, vrijetijds-, entertainment- en horecabestemmingen. Met de opening in Nederland, telt het elf centra in continentaal Europa. Eerder openden er al tien centra in Frankijk, Zweden, Polen en Tsjechië.
Over Westfield Mall of Netherlands
Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan €600 miljoen om het verouderde winkelcentrum Leidsenhage om te toveren tot een internationaal icoon voor retail. Met een vloeroppervlakte van 117.000 m2 zal Westfield Mall of the Netherlands flagshipstores van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants aanbieden. Het centrum zal ook plaats bieden aan een bioscoop met 11 zalen en food market FRESH!. Het hypermoderne en volledig overdekte gebouw is een bijzondere combinatie van staal, glas en duurzame technologie ontworpen door MVSA Architects in samenwerking met de gemeente Leidschendam-Voorburg.
Dit is een origineel bericht van Unibail Rodamco Westfield
Ga naar alle berichten van deze organisatie.