Den Haag, 9 juni 2020, Discovery Benelux start een samenwerking met Save the Children om de levens van kwetsbare kinderen en hun ouders te verbeteren. Een eerste project is het helpen van gezinnen die het zwaarst getroffen worden door de coronacrisis. Daarnaast zal Discovery ook betrokken zijn bij het project TeamUp, waarbij kinderen door middel van sport en spel aangemoedigd worden om samen te werken en hun zorgen voor even te vergeten.
De samenwerking tussen Discovery en Save the Children maakt deel uit van RISE. Het wereldwijde programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen van Discovery Inc., dat het afgelopen jaar is gelanceerd. RISE staat voor Reducing Inequality, Supporting Empowerment. RISE richt zich op 10 miljoen mensen in 22 landen.Speerpunt is het wereldwijde partnerschap met Save the Children, Discovery zal in de landen waar zij actief zijn, helpen bij lokale projecten. Dat kan in de vorm van fondsenwerving, maar ook door aandacht te vragen voor de problematiek van sommige kinderen via hun mediaplatform. Zo kunnen de bekende Discovery gezichten en kijkers betrokken worden bij het werk van Save the Children.
Hulp tijdens de coronacrisis
Veel gezinnen worden getroffen door de coronacrisis. Ondanks dat kinderen weer naar school kunnen, blijft het voor velen van hen lastig om bij te blijven op school. Save the Children helpt met apparatuur en internetverbindingen om kinderen en jongeren in staat te stellen online lessen te volgen, zodat de kans kleiner wordt dat ze een achterstand oplopen.
TeamUp
TeamUp is een lokaal project dat in 2015 is opgericht voor gevluchte kinderen in Nederland samen met Warchild en UNICEF. Met TeamUp worden gestructureerd sport-, spel- en bewegingsactiviteiten georganiseerd zodat kinderen van 6 tot 18 jaar leren hoe ze met hun gevoel moeten omgaan. De vaardigheden die ze opdoen, zijn gekoppeld aan sociaal emotionele thema’s. Die weer van pas komen in hun dagelijks leven.
Discovery helpt Save the Children met het bereiken van een groter publiek, zodat meer kinderen geholpen kunnen worden. Dankzij de financiële steun, kunnen de projecten voor gevluchte kinderen in Nederland worden uitgebreid. Om Save the Children in dit project te ondersteunen, is het mogelijk om te doneren via: https://discoveryrise.org/nl-NL/
Save the Children Nederland maakt deel uit van ’s werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie. Ieder kind heeft het recht op een gelukkige jeugd. Daarom zet Save the Children alles op alles om het leven van kinderen - en daarmee de toekomst van onze samenleving - te verbeteren. Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geven wij kinderen een gezonde start en de kans om te leren. En we beschermen kinderen tegen misbruik, verwaarlozing en uitbuiting.
Hoe we dat doen? Met 25.000 medewerkers zetten wij ons in zo’n 120 landen in voor kinderen. Wij reageren op noodsituaties, realiseren duurzame ontwikkeling en zorgen dat de stem van kinderen wordt gehoord. We zijn overal waar kinderen ons nodig hebben. Ook op de moeilijkst bereikbare plekken. Elke dag weer. Onvoorwaardelijk.
Discovery Benelux voert acht zenders in Nederland en acht in België, waarvan Discovery, TLC en Eurosport 1 in Nederland overal te ontvangen zijn en Investigation Discovery, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World en Eurosport 2 digitaal. In Nederland bereiken de genoemde zenders maandelijks gemiddeld 10,2 miljoen kijkers (6+, januari-maart 2020, exclusief Discovery World, bron: SKO). Daarnaast is via de video on demand service Dplay een rijk aanbod van programma’s van Discovery, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, HGTV, Food Network, MotorTrend en BBC te bekijken. In Vlaanderen zijn Eurosport 1 en Discovery (sinds oktober 2009) analoog te ontvangen en TLC (sinds 30 maart 2015) digitaal. Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, Eurosport 2 en Investigation Discovery zijn eveneens digitaal te ontvangen en bereiken maandelijks gemiddeld 3,6 miljoen kijkers (4+, januari-maart 2020, exclusief Discovery World en Eurosport 2, bron: CIM TV Noord). De Discovery, TLC en Eurosport-panels bestaan momenteel uit meer dan 10.500 leden en bevestigen Discovery Benelux’ rol als expert op het gebied van mannen en vrouwen. Meer informatie over Discovery Benelux: www.discoverybenelux.nl of volg Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport en Dplay op social media: Twitter (@discoverynl, @tlcnl, @Eurosport_NL), Facebook (facebook.com/discoverynl, facebook.com/tlcnl, facebook.com/InvestigationDiscoveryNL, facebook.com/EurosportNL, facebook.com/DplayNL) en Instagram (instagram.com/discovery_nl, instagram.com/tlcnl, instagram.com/eurosportnl, instagram.com/dplaynl).
Discovery Benelux maakt deel uit van Discovery, Inc. Discovery, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) is wereldwijd toonaangevend in de entertainmentindustrie en bereikt een trouw publiek van superfans met content die inspireert, informeert en entertaint. Discovery biedt elk jaar meer dan 8000 uur aan eigen producties en is wereldwijd leidend in de meest populaire content genres. Discovery is beschikbaar in meer dan 220 landen en gebieden -in 50 talen- en is een platforminnovator, waarbij via het digitale netwerkportfolio kijkers via elk scherm worden bereikt. Denk aan de TV-Everywhere producten zoals GO portfolio en Discovery Kids Play, de direct-to-consumer diensten als de Eurosport Player en Motortrend OnDemand en alle social content via Group Nine Media. De belangrijkste merken binnen het Discovery portfolio zijn Discovery, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, Turbo/Velocity, Animal Planet, Science Channel en OWN, de zender van Oprah Winfrey waarmee Discovery samenwerkt, Discovery Kids in Latijns- America en Eurosport, leider in het bieden van lokaal, relevante premium sportevenementen en Home of the Olympic Games in Europa. Bezoek voor meer informatie www.corporate.discovery.com en volg @DiscoveryInc op social media
Dit is een origineel bericht van Save the Children
Ga naar alle berichten van deze organisatie.