De arbeidsmarkt wordt continu blootgesteld aan veranderingen die gevolgen hebben voor werkgevers en werkzoekenden. Als arbeidsbemiddelaar moet je flexibel inspelen op het veranderende speelveld om kwalitatief hoogwaardig persoonlijk te (blijven) matchen met de eisen van opdrachtgevers.
Reden voor arbeidsbemiddelaar Matchd uit Hoevelaken om zich te herpositioneren. Matchd (winnaar FD Gazellen Award 2018) bemiddelt voor een breed scala aan functies binnen de Overheid, ICT, HRM, beleid, techniek en financieel. Ook ZZP-ers, zelfstandigen, freelancers en gespecialiseerde toeleveranciers kunnen bij Matchd terecht voor projecten en interim opdrachten bij de overheid. Samen met (online) marketingspecialist Emixion uit Nijmegen en Amsterdam zijn de interne en externe communicatie-uitingen opnieuw vormgegeven, om een sterkere employer brand te creëren. Eén die beter aansluit op de arbeidsmarktbehoeften van nu én die van de toekomst.
Uitdaging
Het is een tijdloze uitdaging voor arbeidsbemiddelaars: het vinden en activeren van het juiste talent. Eén van de doelstellingen is om talenten die op zoek zijn naar een nieuwe toekomst eerder te activeren. En daarin speelt online een grote rol. In de nieuwe strategie is rekening gehouden met een sterke online aanwezigheid en de nieuwe website is hierin erg belangrijk. De User Experience en User Interface zijn volledig afgestemd op de doelgroepen waardoor het werkzoekenden een stuk makkelijker wordt gemaakt hun droombaan te vinden. Hieraan werd recentelijk ook in het RTL-programma ‘Van Passie Naar Droombaan’ aandacht besteed. “Wij willen een herkenbare partner in de markt zijn. Iedereen moet weten wat we doen en waar we voor staan. Dat is voor ons erg belangrijk” Aldus Sebastiaan Winter, mede-eigenaar van Matchd.
Daarnaast gaan de social media-kanalen van Matchd passievol worden onderhouden voor een sterkere merkbinding. Bijvoorbeeld door content te publiceren over recruitment en werving en selectie, of met sollicitatietips en nieuws over recente organisatieveranderingen. Hierdoor blijft Matchd top-of-mind bij de doelgroep. En die interactie is buitengewoon waardevol om de beoogde doelstellingen te realiseren.
Groei
Om de herpositionering van het merk ook offline handen en voeten te geven, zijn alle processen van de organisatie geoptimaliseerd. Doordat deze slim en efficiënt zijn ingericht, is er meer tijd voor de persoonlijke benadering die voor Matchd erg belangrijk is. Alle consultants krijgen de tijd en ruimte om écht aandacht te geven aan hun kandidaten en daar zijn veel consultants toch naar op zoek. Sebastiaan Winter: “Het vastleggen van duidelijke processen hebben wij vertaald naar kwaliteit. Persoonlijk contact met kandidaten is hierbij key. Wij willen kandidaten leren kennen, zodat wij weten waar wij hen mee kunnen helpen bij het vinden van een passende opdracht.”.
Daarnaast faciliteert deze optimalisatieslag de groei die Matchd ambieert. Met de nieuwe KPI’s is Matchd in staat de vraag van de alsmaar veranderende arbeidsmarkt blijvend en doelgericht in te vullen. Maar het merk is ook aantrekkelijker geworden voor hun eigen personeel. Want door het aanbrengen van focus zijn de cultuurwaarden van de organisatie bloot komen te liggen waardoor de binding met het merk ook intern hoger is dan ooit tevoren. Matchd wil namelijk niet alleen een rol van betekenis spelen in de toekomst van werkzoekenden, maar ook in die van haar eigen medewerkers.
Informatie
Meer weten over Matchd en de recente organisatieontwikkelingen, of bent u benieuwd naar wat Matchd voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op via info@matchd.nl of bekijk de nieuwe website: www.matchd.nl.
Dit is een origineel bericht van Matchd
Ga naar alle berichten van deze organisatie.