Voor het zesde jaar op rij scoort The New School – de beste kleine hogeschool voor marketing, communicatie en creativiteit – bijzonder hoog in de Nationale Studenten Enquête. Directeur Kees Spijker: ‘De kracht van kleinschalig, intensief en praktijkgericht onderwijs is hiermee weer aangetoond.’
Studenten van The New School beoordelen zowel de inhoud als de leeromgeving van hun opleiding gemiddeld met een cijfer hoger dan een 4,5 op een schaal van 5. Ook raadt 90 procent van de studenten anderen aan om aan The New School te gaan studeren. Deze score ligt ruim boven het landelijk gemiddelde. Spijker: ‘Een bijzonder resultaat waar we ontzettend trots op zijn.’
Beste kleine hbo van Nederland
In 2017 riep de Keuzegids Hbo The New School al uit tot ‘beste kleine hbo van Nederland’ en in 2016 en 2018 tot Topopleiding. Ook waardeerde de Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO) The New School als Topopleiding met het predicaat ‘GOED’. Daarmee behoort de school tot de beste 10 procent van alle hbo-opleidingen in Nederland.
Kleinschalig en bevlogen
The New School (opgericht in 1987) in hartje Amsterdam biedt elk jaar ruimte aan maximaal 52 eerstejaarsstudenten. Naast de marketing – en communicatievakken hecht The New School ook veel belang aan creativiteit en persoonlijke ontwikkeling. Directeur Kees Spijker: ‘Het kleinschalige karakter van de opleiding maakt dit mogelijk. We kunnen studenten met veel persoonlijke aandacht voorbereiden op de arbeidsmarkt.’ The New School werkt daarom samen met bevlogen docenten en begeleiders die ook werkzaam zijn in de praktijk. Hierdoor zijn studenten van The New School altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in hun vakgebied.
Dit is een origineel bericht van The New School Amsterdam
Ga naar alle berichten van deze organisatie.