'Bij werving en selectie gaat het steeds meer om Employer Branding'

17 JUN 2021 12:57 | ANP Expert Support

Dit is een expertquote van Hester Baan van Conscia, in het kader van ANP Expert Support. U kunt dit bericht, of delen hiervan gebruiken op uw kanalen. Aanleiding: 'Werven personeel wordt lastiger, maar heeft minder prioriteit' | ANP

Bij werving en selectie gaat het steeds meer ook om Employer Branding. Een toekomstige kandidaat neemt meer de tijd om een grondig onderzoek te doen naar het reilen en zeilen van de organisatie waar een vacante positie is. Dat betekent dat bedrijven en organisaties meer en meer aandacht besteden aan talentmanagement, wellbeing en daarover ook communiceren.

Op die manier is het overal bekend dat het de organisatie er zeker aan gelegen is hoe het mentaal en fysiek met hun medewerkers gaat en dat het gaat om het inzetten en ontwikkelen van talent van iedere medewerker. Doorslaggevende drijfveren liggen veel verder dan louter salaris en bonus.

Hester Baan is HR Director bij Conscia.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt