Den Haag: een #zeevanruimte

01 JUN 2021 08:00 | The Hague Marketing Bureau

Op een zorgeloze manier optimaal genieten en ontspannen, we hebben er allemaal behoefte aan. Nu er steeds meer mogelijk is, roept Den Haag op om hiervoor naar de stad aan zee te komen. Met de campagne #zeevanruimte laat de hofstad vanaf 1 juni zien bij uitstek een gastvrije bestemming te zijn met prachtige hotels verspreid over de stad, diverse winkel- en horecagebieden en natuurlijk dat elf kilometer lange strand. Zo zijn alle ingrediënten aanwezig voor een heerlijke zomer. “Iedereen wil weer reizen en mooie ervaringen opdoen, maar nog niet iedereen is klaar voor een citytrip over de grenzen. Gelukkig zijn er alternatieven in eigen land, zoals hier in Den Haag waar we bezoekers een #zeevanruimte bieden, 365 dagen per jaar”, aldus wethouder Saskia Bruines. 

Uit onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) blijkt dat de reisbehoefte van Nederlanders en inwoners van buurlanden nog altijd heel groot is, maar dat de boekingen vooralsnog achterblijven door de onzekerheid rondom COVID-19. Van deze groep geeft 70% aan dit jaar absoluut op vakantie te willen en bijna de helft van de Nederlanders overweegt de zomervakantie in eigen land door te brengen. In opdracht van de gemeente speelt The Hague & Partners daarop in. Directeur Marco Esser: “Met de campagne #zeevanruimte - een vervolg op de succesvolle campagne van vorig jaar - willen wij iedereen laten zien wat Den Haag en de beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin te bieden hebben. Verspreid door de stad vind je aantrekkelijke winkelgebieden, culturele instellingen van topniveau, mooie parken en natuurgebieden, een rijk culinair aanbod en mooie hotels met aantrekkelijke arrangementen. Dat zorgt voor een goede spreiding van de bezoekers en dat is precies wat in deze tijd zo wenselijk is.”

Met de campagne #zeevanruimte zet Den Haag in eerste instantie groots in op het bereiken van het nationale publiek. Onder andere via een tv-commercial op de publieke zenders en aandacht op social media zal heel Nederland ontdekken dat de stad deze zomer een perfecte bestemming is; gastvrij, veilig en met oneindig veel mogelijkheden voor een fijn verblijf. Bekende en onbekende Haagse plekken komen in de campagne aan bod. De opzet is flexibel, zodat er indien nodig op veranderende omstandigheden ingespeeld kan worden. Na de zomer zullen, afhankelijk van de situatie op dat moment, ook de buurlanden worden aangesproken via diverse online kanalen. Want Den Haag is natuurlijk niet alleen in de zomermaanden een fijne bestemming, bezoekers kunnen er het hele jaar door uitwaaien en genieten van alle parels die de stad te bieden heeft.

Meer binnen de rubriek Nationaal nieuws - radio