Bestemming Scheveningen is klaar voor de toekomst
Uitnodiging: Pers Preview van de nieuwe publiekstrekkers op Scheveningen
DEN HAAG – Een splinternieuw hotel aan het strand met infinity pool op het dak en bubbelbaden met zeezicht op de kamer. Een nieuwe high-end beachclub met live entertainment. Het nieuwe LEGOLAND Discovery Centre, een prachtige nieuwe Foodhall, een Britse Pub aan zee en niet te vergeten een gloednieuwe boulevard. Scheveningen heeft een enorme kwaliteitsslag ondergaan en is klaar voor de toekomst. “Scheveningen heeft weer het karakter van de mondaine badplaats van weleer”, aldus directeur Marco Esser van The Hague & Partners. .
Nieuw type bezoekers
Wie bij Scheveningen een beeld heeft van strandtenten met ongemakkelijke plastic stoeltjes, friet met schnitzel op het menu en een uitgestorven boulevard in de winter, is duidelijk al heel lang niet op Scheveningen geweest. De bekendste badplaats van West-Europa heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie ondergaan waardoor een bezoek het hele jaar lang aantrekkelijk is. De Gemeente Den Haag en ondernemers investeren al jaren in de badplaats, wat leidt tot een veel aantrekkelijker en ruimtelijker gebied met een gevarieerder aanbod. “Met het nieuwe aanbod is Scheveningen niet alleen klaar voor de toekomst, maar ook klaar om het type bezoekers te ontvangen dat we in Den Haag graag verwelkomen”, aldus directeur Marco Esser van The Hague & Partners. Dat zijn bezoekers die naar Den Haag getrokken worden omdat het de stad aan zee is, waar cultuur en strand samenkomen en bezoekers een zee van ruimte ervaren. Bezoekers die op zoek zijn naar kwaliteit en ontspanning.
Ondernemers investeren in Scheveningen
Dat maakt van Scheveningen een interessante badplaats voor ondernemers om in te investeren. Zo stelt eigenaar Won Yip van de Foodhall Scheveningen: “Ik was snel om toen ik de plannen zag van de herontwikkeling, de kwaliteitsslag op Scheveningen begint haar vorm te krijgen en ondanks Corona blijf ik onverminderd enthousiast over Scheveningen”. Ook Martin Nijdam, eigenaar van de Three Sisters Pub ziet hoe Scheveningen met sprongen vooruit gaat: “Van alle badplaatsen in Nederland, is Scheveningen altijd onze favoriet geweest. Daarom zijn wij trots dat wij op deze mooie nieuwe boulevard onze Three Sisters pub mochten vestigen”.
Pers Preview
Dinsdag 25 mei vindt een Pers Preview plaats van de nieuwe publiekstrekkers op Scheveningen. Journalisten zijn van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn en kunnen zich aanmelden door bij Stefan Heger, woordvoerder van The Hague & Partners: s.heger@thehague.com. Voor journalisten die bij de Pers Preview aanwezig willen is aanmelding verplicht, om rekening te kunnen houden met de geldende corona maatregelen. Tijdens de rondwandeling over de boulevard van Scheveningen worden veel nieuwe iconische locaties bezocht. Entertainment onderweg zorgt voor een mooie beleving van het nieuwe Scheveningen. Ook wordt ter plekke de ambitie voor Scheveningen als badplaats toegelicht.
Er zijn twee verschillende Pers Previews waarvoor journalisten zich kunnen aanmelden:
12:00 – 15:00 | Thema: Scheveningen met het hele gezin, met onder andere:
15:00 – 19:00 | Thema: Stijlvol Scheveningen, met onder andere:
Deze perspreview wordt georganiseerd door The Hague & Partners en Stichting Buitengewoon Scheveningen, in samenwerking met de lokale ondernemers en de gemeente Den Haag. The Hague & Partners is de officiële marketing en acquisitie organisatie van Den Haag, waaronder het toerismebureau The Hague Marketing Bureau valt. De organisatie is verantwoordelijk voor de lokale, nationale en internationale promotie van Den Haag als bestemming, inclusief de badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. Stichting Buitengewoon Scheveningen vertegenwoordigt ondeenemers op Scheveningen.
Dit is een origineel bericht van The Hague Marketing Bureau
Ga naar alle berichten van deze organisatie.