Marktleider Kapperskorting.com wordt Haibu
Hair & beauty platform ondersteunt kappers in zware coronatijd
GROENLO/BORCULO, 19 januari 2021 – Nederlands grootste hair & beauty groothandel Kapperskorting.com heet vanaf 19 januari Haibu, een samensmelting van de woorden hair & beauty. De nieuwe naam past beter bij het bredere aanbod en de nieuwe missie van de webshop en sluit beter aan bij zijn Duitse webshop Haibu.de en zijn Haibu Experience Center in Amersfoort.
Kapperskorting.com begon enkele jaren geleden al met het stapje voor stapje doorvoeren van de naamsverandering. Behalve kappersproducten verkoopt de webshop ook duizenden beautyproducten, zowel aan zakelijke als particuliere klanten. Dat wilde de groothandel meer terug laten komen in de naam. Vandaar dat de Duitse webshop al Haibu.de heet en de fysieke winkel in Amersfoort in 2017 onder de naam Haibu Experience Center werd geopend. Ook het magazine voor klanten heet Haibu. ,,We wilden de naam Kapperskorting.com al eerder veranderen, maar uit onderzoek bleek dat het een sterk merk was in de branche. Dat we het nu toch doen komt omdat de nieuwe naam beter aansluit bij de wensen van onze leveranciers en klanten”, zegt CEO Kayo Klein Obbink van Kapperskorting.com/Haibu.
Kapperskorting.com verkoopt niet alleen 15.000 verschillende kappers- en beautyproducten, waarvan in totaal 300.000 producten op voorraad. Als platform voor hair- en beautytrends helpt het zijn klanten met trends, blogs en tutorials. Om professionals verder te ontzorgen is Haibu met externe kassasoftware-leveranciers bezig een software koppeling voor kapsalons te ontwikkelen, zodat ze makkelijker vanuit hun kassaprogramma kunnen bestellen. Daarnaast biedt het platform andere diensten zoals same-day-delivery, zevendaagse klantenservice en achteraf betalen.
,,Voor onze klanten verandert er helemaal niets. Voor hen blijft Haibu dezelfde vertrouwde webshop, met dezelfde producten, dezelfde service en dezelfde scherpe prijzen. Maar als platform zijn we breder geworden. We bieden ook trainingen aan. We blijven nog steeds focussen op de professional, maar verkopen ook aan consumenten. Daarom dekt de nieuwe naam de lading beter”, aldus Klein Obbink.
Tijdens de corona-lockdowns en sluitingen probeert de groothandel zijn klanten zoveel mogelijk te steunen. Uit recent onderzoek van Coiffure Media Group en Aimy salonsoftware onder 572 kappers blijkt dat hun omzet gemiddeld met 24% is gedaald, dat 84% van de ondernemers de steunpakketten zoals de NOW-regeling onvoldoende vindt en dat 64% twijfelt of ze financieel het hoofd boven water kunnen houden. Bij Haibu kunnen kappers, maar ook visagistes en andere professionals, alle producten bestellen en pas achteraf na 45 dagen betalen. ,,Als ze dan weer open mogen kunnen ze eerst aan het werk en geld verdienen”, legt Klein Obbink uit. ,,Ook bieden we in coronatijd een stuk of dertig online trainingen en tutorials aan over nieuwe technieken of kleurgebruik. Zo kunnen ze bezig blijven, aangezien ze tijdens de lockdown helaas geen klanten mogen knippen.”
Dit is een origineel bericht van Moma Beauty
Ga naar alle berichten van deze organisatie.