'Negatieve verhalen over reisvouchers domineren'

11 MRT 2021 16:43 | ANP Expert Support

Dit is een expertquote van Judith Eyck van Zoover, in het kader van ANP Expert Support. U kunt dit bericht, of delen hiervan, gebruiken op uw kanalen. Aanleiding: Reissector vreest reizigers die massaal geld terugvragen

De reissector vreest dat reizigers massaal hun geld terugvragen voor vakanties die vanwege de coronacrisis geannuleerd moesten worden. Omdat we bij Zoover onze vluchten en hotels niet vooraf inkopen maar reserveren op het moment dat ze geboekt worden, hebben we andere inkoopvoorwaarden. Een week voor aankomst hoefden wij de hotels pas te betalen. Als resultaat hiervan hoefde Zoover bij het niet doorgaan van veel reizen de hotels dus niet meer te betalen.

Vluchten moeten wel vooraf betaald worden, maar de luchtvaartmaatschappijen zijn intussen ook met terugbetaling van geannuleerde tickets begonnen. Het deel dat nog niet is terugbetaald, schiet Zoover voor. We hebben met de vliegmaatschappijen afgesproken dat nieuwe boekingen verrekend worden met openstaande bedragen.

Zo hebben we de afgelopen weken ruim 3.500 vouchers ter waarde van meer dan 5.000.000 EUR allemaal terugbetaald. Naast alle negatieve berichtgeving rondom het terugbetalen van vouchers mag er ook wel eens een positief verhaal verteld worden.

Judith Eyck is algemeen directeur van Zoover.

Meer binnen de rubriek Georganiseerde reizen