De internationale kleding marktplaats United Wardrobe viert vandaag haar 5 jarig jubileum. Het platform dat in 2014 werd opgericht door drie Wageningse studenten is inmiddels een snel groeiende miljoenen organisatie met 60 werknemers dat opereert in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Eind januari staat er een compleet nieuwe versie van het platform live welke de manier van kleding verkopen revolutionair zal veranderen. United Wardrobe hoopt binnen 3 jaar internationaal marktleider te zijn met de grootste kleding marktplaats ter wereld.
Het idee
Het idee voor het platform kwam van de student Sjuul Berden, toen 21 jaar. Zijn drie zusjes waren altijd druk bezig met kleding kopen op het internet maar hadden geen centrale veilige plek waar dit kon plaatsvinden. Hij vroeg studievriend Thijs Verheul om met hem de eerste versie te bouwen welke op 15 januari voor het eerst het licht zag op de Universiteit van Wageningen. De eerste dag was een groot succes, 500 mensen meldde zich aan en de eerste items werden via het veilige systeem verhandeld. Na een jaar naast hun studie het platform te onderhouden besloten de studenten full time een kantoor te huren op een anti-kraak locatie in Utrecht. Met minimale kosten wisten zij een goed lopend bedrijf te bouwen en in 3 jaar tijd 3 miljoen euro groei geld op te halen voor hun internationale groei. Onder andere oud CMO van booking.com en het fonds PEAK Capital zorgde voor de nodige funding. Inmiddels maken 3 miljoen mensen gebruik van het platform.
De visie
De jonge ondernemers hebben de visie om met hun product internationaal door te breken en alle kledingkasten ter wereld met elkaar te verbinden. Onder andere is de app van United Wardrobe razend populair in Frankrijk en België. “We lanceren een compleet nieuw, internationaal schaalbaar model om nog harder te groeien en wij gaan de grootste worden” Aldus Verheul.
Dit is een origineel bericht van United Wardrobe B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.