Eyeforce introduceert 4 nieuwe regisseurs

22 NOV 2021 10:11 | Eyeforce B.V.

(Van links naar rechtst: Bram Coppens, Iman Whitfield, Ralf Demesmaeker, and Tim Weyer)

(Van links naar rechtst: Bram Coppens, Iman Whitfield, Ralf Demesmaeker, and Tim Weyer)

Film- en fotografie productiebedrijf Eyeforce versterkt hun internationale roster met vier nieuwe regisseurs: Bram Coppens, Iman Whitfield, Ralf Demesmaeker, and Tim Weyer. Met een gedeelde passie voor sport en menselijke verhalen, vullen de regisseurs het huidige creatieve team aan met nieuwe stijlen.

Bram Coppens heeft een rijke internationale ervaring en maakt commercials die hem onder meer prijzen opleverde bij de Clio Awards en Cannes Lions. Bram omarmt analoge cinematografie en klassieke voice-overs, maar combineert deze feilloos met de meest geavanceerde digitale technieken. Op kunstige wijze combineert hij de rauwe menselijkheid met een kenmerkende gevoeligheid. Beroemd om zijn Superbowl en World Cup Football commercials, maar nog belangrijker om zijn mantra "morgen is er weer een dag", zet bram zijn tanden in iedere nieuwe kans, omdat hij gelooft dat het volgende project waaraan hij aan werkt zijn beste zal zijn.

Het visuele werk van Iman Whitfield legt intieme momenten uit het echte leven vast waarbij de eigenzinnigheid van haar onderwerpen op een heerlijk natuurlijke manier worden vastgelegd. Deze authentieke benadering resulteerde in het succes van haar eerste korte film ‘LOVE STORIES’ waarbij ze als creative director haar ongekunstelde persoonlijke visie presenteerde. Met een onontkoombaar oog voor stijl zijn de beelden van Iman doordrenkt met een tijdloze allure. Haar filmische en intieme manier van verhalen vertellen,  heeft haar o.a. samenwerkingen opgeleverd met Scotch & Soda, Diesel en Nike.

Ralf Demesmaeker sprenkeld frisheid en originaliteit over ieder werk wat hij aanraakt op manieren die altijd visueel verrassend zijn. Hij maakt graag gebruik van technische overgangen en match-cuts, in combinatie met zijn kenmerkende geanimeerde visuals. Of hij nu een opvallend originele arthouse-stijl creëert om de allure van een prestigieuze klant te vergroten, of de energie van de straat aangrijpt om alledaagse producten te laten bruisen. Tijdens zijn carrière maakte hij naam met zijn films voor de Olympische Spelen en ING.

De in Zuid-Afrika wonende Tim Weyer verweeft zijn kenmerkende energieke stijl in al zijn projecten, variërend van actie sports en commercials tot gewaagde documentaires en komische short films. Zijn passie voor surfen en muziek zorgt voor een aanstekelijke flow in zijn films. Hij houdt ervan om zijn werk holistisch te benaderen. Voortbouwend op zijn achtergrond in VFX/editing, is hij met het grootste gemak in staat verschillende soorten visuele media op een artistieke wijze te mixen. Zijn films kenmerken zich door zijn edgy gevoel van speelsheid.

OVER EYEFORCE

Eyeforce, vooral bekend van sport commercials en documentaires voor merken als adidas, Parley, Front Runner, Land Rover e.a., is een unieke speler in de markt. Met hun “an other view on life” motto, reizen ze de wereld over voor de mooiste merken, altijd op zoek naar inspirerende verhalen en adembenemende shots. Ze produceren niet alleen vanuit het kantoor in Amsterdam maar hebben ook een hub in Kaapstad. 

Meer binnen deze rubriek