Viering 75 jaar NCV krijgt extra glans met publicatie consumentenmagazine “Mijn Cosmetica”

02 JUL 2025 12:21 | Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV)

Exclusief jubileummagazine over cosmetica, welzijn en schoonheid "Mijn Cosmetica"

Op 1 juli lanceerde de NCV (Nederlandse Cosmetica Vereniging) met trots het glossy jubileummagazine "Mijn Cosmetica". Dit unieke magazine zet cosmetica, of te wel producten voor de verzorging, in de schijnwerpers om de rijke geschiedenis en het 75-jarig bestaan van de NCV te vieren. Met meer dan 110.000 exemplaren is dit een uitgave die niet alleen informatief, maar ook inspirerend en lezenswaardig is. Ter ere van het jubileum van de NCV wordt het magazine aangeboden als cadeau bij de aankoop van producten voor persoonlijke verzorging bij parfumerieën, drogisterijen en gezondheidswinkels. Dit benadrukt meteen het brede bereik en de toegankelijkheid van cosmetica voor iedereen.

Bijdrage van cosmetica aan welzijn en zelfvertrouwen

Cosmetica zijn al decennia lang essentieel voor het welzijn, de verzorging, hygiëne en het zelfvertrouwen van mensen. Door middel van prachtige interviews met bekende persoonlijkheden zoals Maik de Boer, Tanja Jess en Leco van Zadelhoff, biedt Mijn Cosmetica een inspirerende kijk op hoe cosmetica bijdragen aan schoonheid en zelfexpressie in het dagelijks leven. Iedereen gebruikt cosmetica, ongeacht leeftijd, huidskleur, achtergrond of sexe. Het helpt mensen de mooiste versie van zichzelf te zijn.

Aandacht voor innovatie en informatie

Het magazine richt zich niet alleen op de passie en beleving rondom cosmetica, maar ook op het verstrekken van essentiële informatie. Van de website Mijn Cosmetica tot het platform Cosmile Europe, worden consumenten begeleid in het begrijpen van ingrediënten, duurzaamheid en de impact van cosmeticaproducten. De NCV zet zich in voor een sterke, veilige en betrouwbare cosmetica-sector die bijdraagt aan het welzijn van de samenleving.

Een glossy voor iedereen

Mijn Cosmetica combineert hoogwaardige interviews, inspirerende verhalen en praktische tips in een aantrekkelijke glossy stijl. Met bijdragen van NCV-adverteerders en een focus op de essentie van cosmetica, is het magazine een ode aan de kracht en veelzijdigheid van deze industrie.

Viering van 75 jaar NCV

Deze speciale editie is een viering van het 75-jarig bestaan van de NCV – een mijlpaal die de voortrekkersrol van de vereniging in de cosmeticabranche benadrukt. Het magazine is een eerbetoon aan het verleden, een reflectie op het heden en een vooruitblik naar de toekomst van cosmetica en hun rol in onze samenleving.

Voor meer informatie, bezoek de website Mijn Cosmetica en ontdek hoe cosmetica een positieve invloed hebben op ons welzijn, onze schoonheid en ons zelfvertrouwen.

De NCV is, sinds 1950, de belangenbehartiger voor fabrikanten, importeurs en merkhouders van cosmetica met als doel; een succesvolle en innovatieve cosmetica-industrie met veilige en duurzame cosmeticaproducten die ons welzijn blijvend vergroten via persoonlijke verzorging, schoonheid en hygiëne. Als een krachtige vertegenwoordiger fungeert de NCV als stem voor de Nederlandse cosmeticabranche, zowel op nationaal als internationaal niveau. Cosmetica zijn producten voor de persoonlijke verzorging zoals shampoo, mascara, scheerschuim, deodorant en zonnecosmetica. De totale consumptieve bestedingen aan producten voor de persoonlijke verzorging bedragen 3,8 miljard euro (2024).

Meer binnen de rubriek Haar en beauty