Opvallend veel vakanties geboekt naar kidsclubs met mascottes

• Neckermann Reizen

Hoofddorp, 02 februari 2017; In de eerste maanden van het jaar worden traditioneel veel zomer vakanties vastgelegd. Met name gezinnen met jonge kinderen die op zoek zijn naar familiekamers zijn er altijd vroeg bij omdat algemeen bekend is dat deze schaars zijn. Dit jaar is echter een duidelijke toename te zien in de boekingen naar accommodaties waar kidsclubs met mascottes aanwezig zijn. Nu de maand januari ten einde is wordt duidelijk zichtbaar dat Nederlanders kiezen om weer volop op vakantie te gaan in 2017. Het aantal vakantieboekingen is de afgelopen maand gestegen ten opzicht van vorig jaar en met name de vraag naar familiekamers nam flink toe. Bij Neckermann Reizen werd vooral zichtbaar dat kidsclubs waar de populaire mascottes Lollo & Bernie aanwezig zijn in populariteit sterk stijgen (tot wel 60% op de Griekse vakantiebestemmingen). De reisorganisatie heeft afgelopen maand de Award voor beste Kidsclubvakanties in ontvangst mogen nemen en merkt dat dit van invloed is op het boekingsgedrag van de vakantiegangers. “Het is een waardevolle erkenning binnen de reisbranche”, aldus Ronald van Bruchem, manager business development voor Neckermann “zeker omdat het een prijs is die door kinderen én hun ouders aan ons is toegekend”. Ruim 8000 kinderen en ouders hebben gestemd en gaven Neckermann de beste score. Het jury rapport was lovend; ‘De leukste kidsclub vakantie beleef je bij de KidsClub-hotels van Neckermann Reizen. Met de vrolijke mascottes Lollo en Bernie, de minidisco en themafeesten zoals de Chocolate & Treasure Island Party behaalde de vakantiespecialist 46% van de stemmen’. Het wordt vooral gezien als een extra waardering voor het vele harde werk dat is verricht in de afgelopen jaren waarbij flink is uitgebreid in de faciliteiten binnen de speciale KidsClub accommodaties. Aankomende zomer zijn in dertig hotels, waaronder SunConnect Resort, kidsclubs te vinden met de mascottes Lollo & Bernie die met hoge kinderkortingen (vaak tot 14 jaar) te boeken zijn. Deze bieden professioneel Nederlandstalig kinderentertainment en zijn naast de KidsClub uitgerust met een zeer ruim aanbod aan kinderfaciliteiten. De hotels bieden een uitgebalanceerd entertainment programma voor ouders en kinderen. Hierbij is vooral aandacht voor activiteiten waarbij ouders samen met de kinderen kunnen deelnemen. “We kregen steeds vaker de vraag van ouders of ze samen met de kinderen iets kunnen ondernemen omdat ze niet elke dag de kinderen alleen maar naar de KidsClub willen brengen”, aldus Van Bruchem “hier hebben we goed op ingespeeld door een aantal activiteiten te bedenken die leuk zijn voor ouders en kinderen om samen te ondernemen”. Het samenstellen van het entertainment programma en het monitoren van de tevredenheid van de gasten in de KidsClub accommodaties gebeurt aan de hand van continue klantonderzoek. Iedere gast die verblijft in een van de KidsClubs ontvangt na terugkomst in Nederland een vragenlijst waarop aangegeven kan worden waarover zij tevreden of ontevreden zijn geweest. Deze resultaten worden steeds meegenomen in o.a. het verbeteren van de faciliteiten en entertainment programma’s binnen de KidsClub accommodaties. Daarnaast wordt er dagelijks gekeken naar de reviews die bezoekers achterlaten op onze website en diverse andere review sites. Het winnen van deze Award wordt door de reisorganisatie dan ook gezien als een mooie erkenning van de klant voor alle inzet en een kroon op het werk dat verricht is in de afgelopen jaren. Het is duidelijk dat de vrolijke vakantievriendjes Lollo & Bernie enorm populair zijn onder de jeugdige Nederlandse vakantiegangers. Klik hier voor alle KidsClub vakanties van Neckermann Reizen: https://neckermann.nl/lollo-en-bernie.aspx https://www.youtube.com/watch?v=3GsdmBn2Khw