De winnaars van het CPS GfK Out of Home Formulerapport 2023 zijn bekend. Op 7 november kregen de winnaars een bezoek van het GfK OOH team waarbij de prijs overhandigd werd. I love Sushi, Brownies&downieS, Vitam en SPAR werden verkozen als beste in hun categorie.
Recente bezoekers van OOH formules gaven dit jaar voor de 8ste keer hun mening in het grootschalige consumentenonderzoek naar gasttevredenheid. Ook dit jaar blijft Genieten het belangrijkste aspect. Als consument zijn we door de inflatie kritischer geworden op onze uitgaven en is Goedkoop belangrijker geworden. Ondanks die ontwikkelingen zien we dat, op de categorie On the Move na, gemiddeld gezien de gasten postiever zijn.
In de categorie Fastservice waren dit jaar 2 genomineerden werkzaam in het segment sushi. Uiteindelijk is I Love Sushi uitgeroepen tot de winnaar. De verschillen in eindoordeel in dit segment zijn bovenin klein. I Love Sushi heeft uiteindelijk gewonnen doordat ze vooral op hun prijsperceptie beter scoren dan andere spelers.
Brownies&downieS is ook dit jaar weer de beste Coffee & Lunch formule. Nog steeds weten zij hun gasten positief te verrassen en scoren ze nog hoger dan vorig jaar op veel aspecten. Volgens de recente bezoekers blinken zij uit in genieten en gastvrijheid, wat ook belangrijk wordt gevonden door de consument.
Binnen de At Work categorie heeft Vitam dit jaar gewonnen. Een categorie waar hard gewerkt is aan de prijsperceptie hetgeen Vitam van alle spelers het beste gedaan heeft. Dit maakt dat Vitam dit jaar er met de winst vandoor gaat.
SPAR is met de concepten city, express en university de nieuwe winnaar in de categorie On the Move. Een categorie dat in totaal oordeel onder druk staat hetgeen voornamelijk met Goedkoop te maken heeft. SPAR weet vooral op Gemak zijn positie te verbeteren en ook op het gebied van gastvrijheid is er sprake van een stijgende lijn.
Basis voor de awards is het CPS GfK OOH Formulerapport. In dit consumentenonderzoek wordt de gasttevredenheid van bijna 70 Out of Home formules in kaart gebracht. Beoordeling van de formules vindt plaats op basis van het 7 G-model (gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal).
Dit is een origineel bericht van GfK Netherlands B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.