Jumbo bereikt 9 miljoen Nederlanders via online, radio en/of magazine

29 FEB 2024 12:00 | GfK Netherlands B.V.

Jumbo Radio bereikt per maand 4,5 miljoen personen en gemiddeld 1,7 miljoen per week (jan 2024).  

De in-de-winkel zender Jumbo Radio heeft in januari in totaal 4,5 miljoen personen bereikt. Daarmee is de zender qua week- en maandbereik vergelijkbaar met NPO 3FM en Radio Veronica. Jumbo Radio komt iets lager uit dan NPO Radio 1 en 100%NL.  

Jumbo Radio is het meest selectief binnen die doelgroep huishoudverantwoordelijke van 20-49 jaar; 36% van hen is in de maand januari in contact geweest met de radiozender.  

De website en app van de retailer is door meer dan 6,5 miljoen personen bezocht en het Hallo Jumbo magazine is gelezen door ruim 2,4 miljoen personen in Nederland.  

Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking is in de maand januari in aanraking geweest met de website en/of app van Jumbo (54%; 6,7 miljoen personen bezochten deze op smartphone, tablet en/of website in de maand januari 2024). Opvallend hierbij is dat vrouwen veel meer online bezoeken en/of bestellen dan mannen (61% vrouwen t.o.v. 46% mannen).  

De Hallo Jumbo magazine bezoekers zijn sterk selectief onder personen van 65 jaar en ouder.  


Meer informatie over het onderzoek en de resultaten is te verkrijgen bij Jeroen Nikkel, consultant Media Measurement (jeroen.nikkel@gfk.com). 


Over GfK GXL 

GXL staat voor GfK Crossmedia Link, het grootschalige cross-mediale panel van GfK. Het online- en het televisiegedrag wordt passief en single-source gemeten. Daarnaast wordt via jaarlijkse vragenlijsten informatie verzameld over het luister- en leesgedrag en ruim 350 andere achtergrond-kenmerken.  

 

PR contact: ​Tamara de Lange​, Marketing Manager Benelux, ​tamara.delange@gfk.com​ 

 

Over GfK - An NIQ Company 

Al meer dan 89 jaar verdienen we het vertrouwen van onze klanten over de hele wereld door kritieke vragen in hun besluitvormingsproces op te lossen. Wij stimuleren hun groei door een volledig inzicht te bieden in het koopgedrag van hun consumenten en de dynamiek die hun markten, merken en mediatrends beïnvloedt. In 2023 ging GfK samen met NIQ, waardoor twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik werden verenigd. Met een holistische retailreading en de meest uitgebreide consumenteninzichten - geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms - stimuleert GfK "Growth from Knowledge". 

Meer binnen de rubriek Winkels en consumentenmarkt