Teva lanceert Social Media Campagne over Multiple Sclerose

22 MEI 2017 11:52 | Teva Europe

 

Teva lanceert vernieuwende Social Media Campagne over Multiple Sclerose om wereld MS dag te markeren

 

Om het officiële thema #LifewithMS van de Wereld MS dag te steunen, lanceert Teva een social media campagne om de bewustwording te vergroten over uitdagingen waar mensen mee te maken hebben bij het omgaan met MS tijdens belangrijke momenten in hun leven, zoals uit huis gaan, van baan veranderen of een gezin starten

 

 

Amsterdam / 22 mei, 2017 – Teva Pharmaceuticals Europe BV, (NYSE en TASE: TEVA) kondigt vandaag de lancering van de ‘Life Moments with MS’ campagne aan – een initiatief om deze ziekte onder de aandacht te brengen, waarin de uitdagingen worden belicht waar MS patiënten mee te maken krijgen bij het omgaan met hun ziekte tijdens belangrijke veranderingen in hun leven – zoals uit huis gaan, veranderen van baan of het starten van een gezin. In de aanloop naar Wereld MS dag op 31 mei, zal Teva multimedia content en bronnen delen via haar social media kanalen om te zorgen voor meer bekendheid en om de dialoog te bevorderen tussen MS patiënten en hun artsen.  

Belangrijke gebeurtenissen in het leven, zoals het veranderen van baan, trouwen en het starten van een gezin kunnen gevolgen hebben voor de manier waarop iemand met MS de behandeling naleeft. Vooral zwangerschap of plannen om een gezin te starten kunnen een directe invloed hebben op het doseringsregime.[1] De literatuur adviseert patiënten om samen te werken met hun zorgverleners om op een open manier te communiceren en een op vertrouwen gebaseerde therapeutische relatie te hebben. Dit zorgt ervoor dat zij de kennis en vaardigheden hebben die nodig zijn om zich op de lange termijn te houden aan kun MS therapie[2].

Het social media initiatief van Teva ‘Live Moments with MS’ loopt vanaf morgen, 23 mei tot en met Wereld MS Dag op 31 mei. We gebruiken daarbij de hashtag #LifeMomentswithMS. De campagne richt zich op het opleiden en zorgen voor informatie en hulpmiddelen over hoe het is om met MS te leven. Tegelijkertijd versterken we het belang van het hebben van een open dialoog tussen mensen met MS en hun artsen. De social media campagne kan gevolgd worden op de Facebook pagina van Teva (www.facebook.com/tevapharmeurope) en via Twitter (www.twitter.com/tevapharmeurope). Mensen worden aangemoedigd om de gesprekken te volgen door de officiële World MS Day hashtag #LifewithMS of #Lifemomentswithms te gebruiken.

Anne Winslow, Voorzitter van het Europese MS platform (EMSP) heeft gezegd, “De EMSP houdt zich bezig met het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen die MS hebben. Wereld MS dag geeft ons een mogelijkheid om mensen met MS en de bredere MS gemeenschap er aan te herinneren dat kennis macht is en dat het met de juiste informatie en ondersteuning mogelijk is om je situatie onder controle te houden en je te richten op andere dingen die in je leven gebeuren.”

 “Teva wil zorgen voor effectieve oplossingen voor mensen met MS”, zegt Tomas Boekx, hoofd CNS Europa bij Teva. “We zijn blij dat we Wereld MS Dag kunnen steunen en we hopen dat deze social media campagne mensen met MS zal steunen om goede gesprekken te hebben met hun zorgverleners. Het starten van een gezin is maar een van de belangrijke mijlpalen in het leven die een uitdaging kunnen vormen voor mensen met MS. Opleiding en een voortdurende dialoog zijn essentieel om ervoor te zorgen dat mensen met MS de noodzakelijke informatie hebben om hen te helpen bij het maken van geïnformeerde keuzes over hoe ze het beste kunnen omgaan met hun toestand en hoe ze hun kwaliteit van leven kunnen verbeteren.

Volgens het Europese Multiple Sclerose Platform (EMSP) zijn meer dan 700.000 mensen in Europa getroffen door MS. MS komt twee keer zoveel voor bij vrouwen als bij mannen[3]. MS komt meer voor bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd.[4] De gemiddelde leeftijd waarop de diagnose wordt gesteld is ongeveer 30 jaar [5] en 35% van de vrouwen stelt de beslissing om kinderen te krijgen uit als gevolg van de ziekte.6

Wereld MS Day wordt gecoördineerd door de Internationale MS Federatie (MSIF) en haar leden en richt zicht op het zichtbaar maken van de uitdagingen waarmee mensen met MS te maken krijgen alsmede welke oplossingen besproken kunnen worden om te helpen deze onder de aandacht te brengen. De MSIF heeft een rapport gepubliceerd over de principes die ten grondslag liggen aan het verbeteren van de kwaliteit van leven. Deze principes bevelen aan dat mensen met MS in staat moeten zijn om hun volledige potentieel te realiseren en dat ze ondersteund moeten worden bij het nemen van controle over de beslissingen die invloed hebben op hun leven en dat ze zelf zoveel mogelijk controle houden over hun ziekte. Het volledig rapport is te downloaden op: https://www.msif.org/about-us/advocacy/principles-to-promote-quality-of-life/

-EINDE-

Referenties

[1] Saunders C et al. Factors that influence adherence and strategies to maintain adherence to injected therapies for patients with multiple sclerosis. J Neurosci Nurs. 2010 Oct;42(5 Suppl):S10-8.

[2] Costello K et al. Recognizing nonadherence in patients with multiple sclerosis and maintaining treatment adherence in the long term. Medscape J Med. 2008;10(9):225.

[3] Bevan S et al. Multiple Sclerosis & Employment in Europe – Literature Summary. The Work Foundation Part of Lancaster University. 2015.

[4] National Multiple Sclerosis Society. Pregnancy and Reproductive Issues. Available at: http://www.nationalmssociety.org/Living-Well-With-MS/Family-and-Relationships/Pregnancy. Last accessed May 2017.

[5] University of Maryland Medical Center. Multiple Sclerosis. Available at: http://www.umm.edu/health/medical/reports/articles/multiple-sclerosis. Last accessed May 2017.

6 Carvalho AT et al. Rev Neurol. 2014 Dec; 59(12):537-42.

 

Over Teva

Teva bevindt zich wereldwijd in de top 15 van farmaceutische bedrijven. Wij leveren iedere dag op de patiënt gerichte gezondheidszorgoplossingen van hoge kwaliteit aan ongeveer 200 miljoen patiënten in 100 markten. Teva maakt een toonaangevende innovatieve behandeling voor multiple sclerose en heeft ontwikkelprogramma’s, in een laat stadium, voor een serie aandoeningen van het centraal zenuwstelsel, waaronder bewegingsstoornissen, migraine, pijn en neurodegeneratieve aandoeningen. Het Europese hoofdkantoor van Teva staat in Amsterdam. Teva is de grootste leverancier ter wereld van generieke medicijnen. Met een assortiment van meer dan 1.800 moleculen produceren wij een brede reeks producten op bijna elk therapeutisch gebied. Teva gebruikt zijn capaciteiten op het gebied van generieke en innovatieve medicijnen om nieuwe manieren te vinden waarmee in onvervulde behoeften van patiënten kan worden voorzien, door het combineren van geneesmiddelontwikkeling met apparaten, ondersteuning en technologie. In 2016 waren de netto inkomsten van Teva $ 21,9 miljard. Voor meer informatie, kijk op www.tevapharm.com.

Meer binnen de rubriek Neurologie