Scab presenteert de loonkostenontwikkeling cao Bouw & Infra 2021/2022
De cao-partijen hebben een voorlopig onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao Bouw & Infra bereikt. In dit voorlopige akkoord zijn onder andere afspraken gemaakt over een loonsverhoging, een eenmalige bruto uitkering, een diplomabonus, een subsidie indiensttreding uitzendkracht 50plusser en een verruiming van de zwaarwerkregeling voor UTA (onder voorwaarden).
De bouw kenmerkt zich met werkvoorraden en projecten waarvan de doorlooptijd, mede gezien de hausse in de branche, steeds verder opschuift. Inzicht in de impact van de gemaakte afspraken op de loonkostenontwikkeling 2021 en 2022 is dan ook van belang. Scab heeft dit uitgewerkt.
In het (voorlopig)onderhandelingsresultaat cao Bouw & Infra 2021/2022 zijn onder andere twee loonsverhoging opgenomen, te weten:
- 1,50% per 1 augustus (loonperiode 8) 2021
- 3,00% per 1 januari (loonperiode 1) 2022
Belangrijke aandachtspunten bij onze berekeningen zijn:
- Er is geen opslag meegenomen voor de éénmalige uitkering per 1 december 2021
- Er is geen rekening gehouden met de verhoging van cao-vergoedingen conform het onderhandelingsresultaat (verhoging per 1 augustus 2021 met 1,50% en per 1 januari 2022 met 3%).
- Voor de berekeningen per 1 januari 2022 zijn de rekenregels van 2021 gehanteerd.
Op onze website hebben wij de loonkostenontwikkeling gepubliceerd aldus Maarten Stubbé, algemeen directeur van Scab. Deze loonkostenontwikkeling is te vinden op www.scabadvies.nl/loonkostenontwikkeling-cao-bouw-infra-2021-2022
Contactpersoon
Voor informatie, reacties, beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Maarten Stubbé (algemeen directeur van Scab). Bereikbaar op mstubbe@scabadvies.nl of 0611015154. Voor vragen over de gemaakte loonkostenberekeningen kunt u contact opnemen met Paul Soethout (senior relatiebeheerder van Scab). Bereikbaar op psoethout@scabadvies.nl of 0651130635.
www.scabadvies.nl
Over Scab
In 1973 werd Stichting Scab beheer opgericht. De stichting vond zijn oorsprong door het vooruitstrevende initiatief van verschillende bouwondernemers die een gezamenlijk doel voor ogen hadden: diensten voor de bouw bedacht door de bouw.
Het zwaartepunt lag bij Scab van meet af aan op de bundeling van financiële dienstverlening.
De doelen zijn onveranderd gebleven, ze zijn eenvoudig, effectief, kostenbesparend en efficiënt. Ook is het ideaal nooit gewijzigd. Nog steeds gaat een goede dienst voor het winstoogmerk.
Als organisatie is Scab wel veranderd en met de tijd meegegroeid. In de afgelopen 50 jaar hebben ze zich steeds verder ontwikkeld tot een volwaardig en landelijk opererend accountantskantoor voor de bouw. Met uitgebreide specifieke diensten voor de bouwbranche.
Scab beheer biedt een totaaloplossing in vier kernactiviteiten: accountancy, fiscale ondersteuning, loonadministratie en personeelsadvies.
Met deze vier kerncompetenties ondersteunt ze al ruim 3000 bouwondernemers in Nederland. Daarnaast is ze de grootste loonadministratieverwerker in de bouw.