In een digitale samenleving is de kracht van een persoonlijke ontmoeting sterker dan ooit en de secretaresse in veel gevallen de organisator van bijeenkomsten. Regardz heeft binnen haar netwerk de mening gepolst van meer dan 400 secretaresses. Hierin is gekeken naar de diepere betekenis van gastgeverschap in de rol van secretaresses. De belangrijkste uitslag? De secretaresse is dé nieuwe Gastgever in Geluk, maar beoordeelt daarnaast de gastvrijheid over het algemeen in Nederland met (maar) een 6,9 gemiddeld. Een opvallende uitslag!
In het onderzoek zijn de zeven kritische eigenschappen bij excellent gastgeverschap -zoals omschreven in het boek ‘Gastgevers in Geluk’ dé standaard. Ook is er gevraagd naar het belang van iedere eigenschap.
Opvallende resultaten
De secretaresses herkennen zich voornamelijk in de stellingen die gaan over het warm onthalen van gasten, oprechte aandacht geven aan anderen, denken in oplossingen en verrassingen organiseren. Het belang hiervan in het werkveld van de secretaresses is groot vinden ze zelf.
Opvallend is dat de twee meest persoonlijke stellingen het minst worden gesteund door de secretaresses. Een kwart van de respondenten vindt het niet belangrijk dat de secretaresse extravert is en dus uit intensieve en diepgaande relaties veel energie haalt. Ook het opbouwen van een duurzame en emotionele band met gasten en collega’s is niet van belang voor 26% van de secretaresses.
De meest gastvrije ervaring hebben secretaresses gehad in een restaurant (40%) gevolgd door een vergaderlocatie (21%), ziekenhuis (14%) en wellnessresort (13%). Het rapportcijfer dat secretaresses geven voor de gastvrijheid in Nederland in het algemeen komt op een 6,9. Dit is erg laag in vergelijking met de 8,5 die Regardz scoort op gastvrijheid bij gasten die op locaties zijn geweest, die te boeken zijn via Regardz.nl (bron: reviews bezoekers 2017).
Er is dus nog veel winst te behalen voor organisaties en bedrijven in Nederland. Regardz helpt daar graag bij door het geven van lezingen, presentaties en workshops op het gebied van hartverwarmende gastvrijheid.
Workshop ‘Gastgevers in Geluk’
Luc van Bussel (CEO Regardz Hospitality Group BV) geeft service een nieuwe, diepere betekenis met zijn boek ‘Gastgevers in Geluk’. Het is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten.
Interesse in het boek Gastgevers in Geluk of in een lezing, presentatie of workshop over Gastvrijheid? Kijk dan op www.gastgeversingeluk.nl.
Benieuwd naar de overige resultaten van het onderzoek? Bekijk dan de onderzoeksresultaten op www.regardz.nl/secretaresse-onderzoek/ in de infographic of bel gratis met 0800 – 250 60 60.
Dit is een origineel bericht van Regardz Hospitality Group BV
Ga naar alle berichten van deze organisatie.