29 januari lancering boek ‘De Confetti Company’ Level Eleven 360°

22 JAN 2019 13:42 | Regardz Hospitality Group B.V.

Warme bedrijfscultuur is het nieuwe Goud

Werkgeluk kan geen toeval meer zijn

Amersfoort, 22 januari 2019 – Auteur Luc van Bussel presenteert nieuwe managementroman ‘De Confetti Company’

Chief Evangelist

De auteur neemt de lezer mee op zijn missie om het aardigste bedrijf van Nederland te worden, zijn en blijven. “Onze mensen zijn de eregasten in ons bedrijf en we onthalen ze bij indiensttreding met confetti”, aldus Luc van Bussel. Het boek onderbouwt de stelling dat duurzaam bedrijfsgeluk begint met werkgeluk van alle medewerkers. “De tijd is voorbij dat mensen doen wat je vraagt. Medewerkers maken de cruciale, warme verbinding met alle stakeholders en verdienen daarom ons grootste respect. Bestuurders in deze digitale samenleving moeten met de billen bloot en het boek is wellicht de aanzet hiertoe?”, aldus de schrijver & ondernemer.

Pepernoten voor Populisten

Luc van Bussel schreef het boek als een manifest voor een nieuw bedrijfsklimaat waarin het grootste respect voor de individuele medewerker centraal staat en waar iedereen zich als een vis in het water voelt. “Cultuur is het klimaat van het bedrijf, de organisatie, de instelling, de overheid en niet in de laatste plaats de samenleving. Warme cultuurmakers zoeken de verbinding en niet de tegenstelling, daarom zijn cultuurconflicten de pepernoten voor populisten!”, aldus de auteur. Het boek is een inspiratieboek voor leiders die geloven in de kracht van een warme bedrijfscultuur als basis voor een duurzame organisatie & businessmodel. “Alleen warmte maakt verbindingen, kou niet!” In het boek krijgt Generatie Z de volle aandacht. Vanaf 2020 zullen zij de arbeidsmarkt ‘cool, chill en keigaaf’ moeten vinden.

Cultuurleiders in Coole Tijden

De auteur vroeg Paul Geraeds -als cultuurspotter, ervaren bestuurder en Associate Partner bij Missing Chapter Foundation- elf topbestuurders te interviewen over het thema bedrijfscultuur. Het werden elf unieke diepte-interviews met bijzondere cultuurleiders met ieder een eigen inspirerend verhaal. “Deze leiders hebben bedrijfscultuur bewust ingezet als het verlengde van hun missie en daarmee een fundament gelegd voor hun succes. Opvallend is dat dit elf keer op een geheel andere manier gebeurt; van familiaal tot bijna sektarisch. Hoe groot de onderneming ook is, bedrijfscultuur valt niet los te zien van de bestuurder; ‘It’s getting personal’!”, aldus Paul Geraeds.  Gerard van Vliet (Directeur NCD) sluit het boek af met zijn scherpe visie over cultuur in de boardroom en roept bestuurders & toezichthouders op om een Cultuur Commissaris op te nemen in een eigentijdse Raad van Advies, Toezicht & Commissarissen. “Cultuur is een zwaar onderschatte succesfactor van menig bedrijf. Iedereen die zich afvraagt waarom mensen ‘zomaar’ weggaan of waarom het moeilijk is sollicitanten te krijgen, heeft geheid te maken met een cultureel zwart gat en moet asap op zoek naar de eigen G-spot voor die organisatie!”

Boeklancering op hoog niveau

Op 29 januari wordt ‘De Confetti Company’ gelanceerd in het unieke Level Eleven 360° Event Center van Amsterdam.

Meer binnen de rubriek Bedrijven