Hoogeveen - Bijna driekwart van de bedrijven binnen de sector van transport en logistiek is een familiebedrijf en krijgt vroeg of laat te maken met de uitdagingen rondom bedrijfsopvolging. Het is een lastig thema. Want wanneer is de tijd rijp om het stokje over te dragen aan de volgende generatie?
TVM verzekeringen legt het onderwerp letterlijk op tafel in een speciale TVM greenpaper, een whitepaper in de groene TVM-huisstijl. Hierin komen uitgebreid de uitkomsten aan bod van het onderzoek dat de coöperatieve verzekeraar voor logistiek en transport door onderzoeksbureau Panteia liet uitvoeren.
Zo wordt er ingegaan op de vijf verschillende fases van bedrijfsopvolging: van de oriëntatiefase tot de fase van nazorg. Naast een opsomming van voorwaarden voor een succesvolle bedrijfsopvolging is er ook aandacht voor de valkuilen die er zijn en worden concrete tips gegeven voor een succesvolle opvolging.
Arjan Bos, CEO van TVM verzekeringen:
,,Een van de voornaamste conclusies is wat mij betreft dat het proces van opvolging vooral niet onderschat dient te worden. Want als de opvolging niet goed geregeld is, kan het op termijn een serieuze bedreiging vormen voor de continuïteit van de onderneming. Vanuit onze coöperatieve achtergrond gaan we als TVM hierover graag met onze leden in gesprek. Ook op deze wijze hopen we een bijdrage te leveren aan een gezonde toekomst van onze sector, van generatie op generatie.”
Dit is een origineel bericht van TVM verzekeringen
Ga naar alle berichten van deze organisatie.