STATE FARM tweede keer Social Verzekeraar nummer 1 van de wereld!

15 NOV 2017 09:46 | ITDS Business Consultants

De Amerikaanse verzekeraar State Farm is wereldwijd voor het tweede jaar de meest actieve verzekeraar bij de internationale Social Media Insurance Monitor, het enige onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media door internationale verzekeraars. Het onderzoek is een initiatief van ITDS Business Consultants uit Amsterdam en beslaat 20 grote verzekeraars uit 11 verschillende landen. 

Voor de tweede keer op rij staat State Farm in 2017 op de eerste plaats van de ranking. Het gebruikt Social Media om communities te bouwen via zijn “Neighborhood of Good” platform. De tweede plaats gaat naar het Amerikaanse Geico, dat Social Media ook inzet als extra platform voor online services. De Nederlandse tak van Aegon is derde geworden.  De 20 verzekeraars hebben op hun eigen terrein een leidende rol in de internationale verzekeringswereld en een aanzienlijke invloed op de ontwikkelingen binnen de branche. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op interviews, desk research en metingen in de eerste helft van 2017.

Disruptors wijzen verzekeraars de weg

Een van de belangrijkste conclusies van het onderzoek is dat Startups echt een bedreiging gaan vormen voor de traditionele verzekeraars. Met hun nieuwe manier van werken en communiceren hebben zij een substantieel marktaandeel verkregen. Over de hele wereld zijn verzekeraars wel bezig met digitale transformatie, maar nog niet met Social. De meeste verzekeraars komen nog niet daar waar bestaande en toekomstige klanten op verschillende kanalen te vinden zijn. ITDS’ CCO Arjen de Boer vult in zijn Visie aan: "Het draait bovenal om customer experience, om de beste service voor de klant en ook om het verzekeren weer sexy te maken. Naast de bestaande producten en -vormen zal verzekeren steeds meer op afroep of gericht op het gebruik van de consument aangeboden moeten worden. Simpel en snel, zoals de klant het wil.”

Magazine SoMe

De resultaten en analyses van het onderzoek zijn gepubliceerd in het glossy Magazine SoMe. Naast de feiten en cijfers staan in het magazine ook enkele inspirerende initiatieven vanover de hele wereld beschreven en geven gezaghebbende experts hun visie en suggesties op Social gebied. Het magazine is te downloaden via: itds.nl/global-some-magazine-2017.

Meer binnen de rubriek Effecten en aandelen