HEMA heeft voor het eerst in haar bestaan een shop-in-shop geopend. De winkel is te vinden in het gerenomeerde warenhuis NEXT, op Oxford Street, de belangrijkste winkelstraat van Londen en één van de meest iconische winkelstraten ter wereld.
De shop-in-shop is de 9e winkel van HEMA in Londen en is gevestigd op de eerste verdieping van het warenhuis. Het assortiment zal bestaan uit de categoriën: eten, kado, kind en persoonlijke verzorging.
Oxford street: 200 miljoen passanten
De vestiging van NEXT op Oxford Street betreft de flagship store van het warenhuis dat twee verdiepingen telt en maar liefst 73.000 m2 winkeloppervlakte kent. Het warenhuis werd onlangs na een ingrijpende verbouwing heropend. Het ligt strategisch gelegen tussen de metro stationsTottenham Court Road en de nieuw op te leveren Queen Elizabeth Line, waarmee Oxford street maar liefst 200 miljoen passanten per jaar bereikt.
Meer HEMA shop-in-shops
Voor HEMA is de winkel een verdere belangrijke stap in haar verdere expansie in het Verenigd koninkrijk. Afhankelijk van het succes zullen er mogelijk meer HEMA shop-in-shops worden geopend in de warenhuizen van NEXT.
NEXT heeft circa 500 warenhuizen in Groot Britanië en Ierland en nog eens circa 200 warenhuizen in 40 landen wereldwijd.
Richard Flint, HEMA Directeur Internationaal: “HEMA ontwikkelt zich steeds meer tot een echt internationaal opererende retailer en lifestyle brand. We zien een toenemende vraag naar ons concept vanwege de onderscheidendheid van ons merk in deze markten. Onze producten kennen een ‘Dutch design’, zijn scherp geprijsd en hebben een goede kwaliteit. Hierdoor zijn we voor meer markten aantrekkelijk. We kijken daarom steeds meer naar samenwerkingen met partners en proberen innovatieve concepten uit, zoals met NEXT maar ook met Apparel Group voor het Midden-Oosten. Onze Hollandse oorsprong helpt ons hierbij, want ‘Dutch design’ staat in het buitenland goed aangeschreven. We zullen dit dan ook in onze marketing steeds vaker gaan benadrukken, bijvoorbeeld door het gebruik van ‘from Amsterdam’ in ons logo en winkels”.
HEMA internationaal goed ontvangen
HEMA wordt internationaal zeer goed ontvangen. Klanten waarderen vooral de kleurrijke en positieve uitstraling van de producten en de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels. De indeling in ‘werelden’ en de dominante productpresentatie maakt in één keer duidelijk waar producten in de winkel te vinden zijn. Zo staan bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar in de dames-wereld; van sokken en lingerie tot bijouterie en mode. En zijn alle producten voor baby’s, van romper tot speelgoed bij elkaar te vinden. Bovendien bieden de ‘werelden’ klanten veel inspiratie en zijn de winkels ruimer opgezet en prettiger om in te winkelen.
EINDE
Over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. De producten en diensten van HEMA kenmerken zich door goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. Bij alles wat we doen staan onze klanten op nummer één. HEMA heeft 30.000 eigen producten en diensten, meer dan 750 winkels in 9 landen, 2 continenten en ruim 19.000 medewerkers.
Dit is een origineel bericht van HEMA
Ga naar alle berichten van deze organisatie.