De twee bekende oer-Hollandse bedrijven bundelen hun krachten
Amsterdam/Zwolle, 21 mei 2019. HEMA en Wehkamp gaan vanaf vandaag met elkaar samenwerken om het online kanaal voor non-food producten in Nederland verder te ontwikkelen. Het is voor het eerst dat HEMA-producten online verkrijgbaar zijn op een ander online platform dan dat van HEMA zelf.
HEMA maakte al eerder bekend de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. De samenwerking met Wehkamp is een belangrijke volgende stap om deze groeiambitie ook online in Nederland vorm te geven.
Voor Wehkamp betekent de samenwerking met HEMA een waardevolle aanvulling op het huidige Wehkamp assortiment. Met een focus op mode, wonen, beauty en baby/kind, is HEMA voor Wehkamp een mooie partner om het toch al ruime assortiment, nog verder uit te breiden. Zo kunnen klanten nu ook hun bekende HEMA producten bij Wehkamp shoppen.
Het productassortiment van HEMA zal met name mode en lifestyle gerelateerd zijn en in fasen worden geïntroduceerd op Wehkamp.nl. Vanaf dinsdag 21 mei kunnen klanten al een groot deel van het baby assortiment van HEMA vinden op Wehkamp.nl. De komende maanden zullen andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd.
Tjeerd Jegen, CEO HEMA: “De groeistrategie van HEMA willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen HEMA (inter)nationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met Wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.”
Graham Harris, CEO a.i. Wehkamp: “Met de toevoeging van HEMA assortiment in onze shop, kunnen we onze klanten een nog breder en relevanter assortiment bieden dan we al hebben. Zo bouwen we verder aan de ultieme klantervaring, want dat is voor Wehkamp het belangrijkst. Een eigentijds assortiment, een shopervaring waar je blij van wordt en een verrassend makkelijke service, dat is waar Wehkamp voor staat.”
Informatie over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten beter, leuker en makkelijker. De producten en diensten van HEMA kenmerken zich door goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. HEMA heeft 32.000 eigen producten en diensten, meer dan 750 winkels in 9 landen, 2 continenten en ruim 19.000 medewerkers.
Informatie over Wehkamp
Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.
Dit is een origineel bericht van HEMA
Ga naar alle berichten van deze organisatie.