De dertien meest klant- en medewerkergerichte organisaties van Nederland zijn gisteren uitvoerig in het zonnetje gezet. Zij ontvingen de Beleving Award 2022 omdat ze het afgelopen jaar stuk voor stuk het beste uit hun klanten en/of medewerkers hebben gehaald. In Hal4 aan de Maas in Rotterdam reikte onderzoeks- en adviesbureau voor de twaalfde keer deze awards uit. Onder een luid en welverdiend applaus vanuit de zaal werden de prijzen door de glunderende winnaars in ontvangst genomen. Uitschieters waren Hogeschool De Kempel en Progress. Zij keerden met twee awards huiswaarts. Voor De Kempel was het bovendien al de vijfde keer dat ze in de prijzen viel.
In totaal waren er 38 organisaties genomineerd in 15 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars kwamen voort uit de honderden door Integron uitgevoerde klant- en medewerkerbelevingsonderzoeken in 2021. Deze zijn gebaseerd op de hoogste gemiddelde klant- en medewerkertevredenheidscijfers en de hoogste Net Promoter Score (NPS) en employee Net Promoter Score (eNPS). Ook de organisaties die de meeste progressie boekten (de grootste stijgers) en organisaties met de hoogste NPS werden beloond. “Onze felicitaties gaan uit naar alle winnaars en medegenomineerden. Eens te meer hebben zij het belang aangetoond van structurele aandacht voor klanten en medewerkers. Zeker in tijden waarin bedrijven en organisaties onder meer te maken hebben met personeelstekorten, veranderende omstandigheden en de steeds prominentere rol voor de organisatiecultuur. Zij laten zien wat er mogelijk is en zijn een voorbeeld voor al die organisaties die ook het beste uit hun medewerkers en klanten willen halen. ”, aldus Arjen Maliepaard, Managing Director bij Integron.
Winnaars awards klantbeleving 2022
Dit zijn de winnaars (en medegenomineerden) in de categorie klantbeleving:
Winnaars awards medewerkerbeleving 2022
Dit zijn de winnaars (en medegenomineerden) in de categorie medewerkerbeleving:
Veranderkracht van mens en organisatie
De uitreiking van de Beleving Awards is uitgegroeid tot hét klant-, medewerker- en inspiratie-event van Nederland. Het maakt duidelijk hoe goed organisaties scoren op de tevredenheids- en enthousiasmeladder. Bovendien zijn de awards een stimulans voor bedrijven om er nog meer uit te halen dan er al in zit. De afgelopen jaren zijn er bijna 300 organisaties genomineerd en meer dan 90 winnaars stonden al op het podium. Het evenement gaat verder dan het toejuichen van de uiteindelijke winnaars en deelnemers. Dat bleek gisteren maar weer eens. Zo was er ruimte voor verdieping, interactie én humor, waarbij de veranderkracht van mens en organisatie de rode draad vormde. Keynote speaker Arno Folkerts kreeg de lachers op zijn hand met zijn neurowetenschappelijk onderbouwde en vooral humoristische blik op organisaties in transitie. Verder liet klantenthousiasme en verleuker-expert Feike Cats zien hoe je ‘enthousiast’ meer uit klanten en medewerkers kunt halen.
Over Integron
Integron is een toonaangevend onderzoeks- en adviesbureau in Nederland op het gebied van objectief kwantitatief en kwalitatief klant- en medewerkerbelevingsonderzoek. Al bijna 30 jaar weet het bureau als geen ander hoe belangrijk klanten en medewerkers voor organisaties zijn. Samen met haar opdrachtgevers bouwt Integron aan betekenisvolle, excellente organisaties waar klanten en medewerkers zich thuis voelen. Integron maakt werk van effectief continu inzicht.
Dit is een origineel bericht van Integron B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.