OnderhoudNL-schilders onder ogen miljoenenpubliek

14 APR 2021 15:05 | Koninklijke OnderhoudNL

Megacontract met online platform ZRVCS

De schildersbedrijven van OnderhoudNL Garantie komen voortaan direct in beeld bij miljoenen consumenten die klant zijn bij partijen zoals o.a. Centraal Beheer. Daartoe heeft Koninklijke OnderhoudNL een exclusieve overeenkomst met ZRVCS  gesloten, een techcompany die een online platform voor de schildersbranche aanbiedt op de websites van die organisaties. Het intelligente systeem koppelt automatisch de juiste professionele vakman van OnderhoudNL Garantie aan de betreffende woning op basis van postcode en een ‘balanced-scorecard’ van de vakman. Na de ingevulde gegevens volgt meteen een richtprijs. Een bezoek aan huis door de schilder en de definitieve offerte completeren het aanbod. Verder managed het platform het gehele proces achter het schilderwerk voor zowel de vakman als de consument. Zo wordt de vakman ondersteund in verkoop & marketing, planning, inkoop van materialen, communicatie met de consument,  facturatie, administratie, betalingen en de fiscus. En de consument is met de OnderhoudNL Garantie verzekerd van duidelijkheid en kwaliteit, tijdens én na de opdracht.

Voor OnderhoudNL is ZRVCS een bewuste keuze. Directeur Okke Spruijt:  “Internetplatforms zijn niet meer weg te denken in het oriëntatie- en bestelproces van woningeigenaren. Van belang daarbij is dat wij de aangesloten schilders kunnen presenteren op websites waar woningeigenaren zich begeven. ZRVCS is de partij die dat hoogwaardige platform biedt en daarin continu investeert. Onze leden kunnen gemakkelijk aanhaken en worden geheel ontzorgd in acquisitie, logistiek en administratie. Ze kunnen zich vervolgens volledig richten op hun eigen vakwerk”.

Ook Zervices is blij met de samenwerking, legt Directeur Michael Nijenhuis uit: “Consumenten zien vaak door de bomen het bos niet meer als ze hun schilderwerk willen uitbesteden. Het is voor hen lastig te bepalen aan wie ze hun schilderwerk kunnen toevertrouwen. Concurrenten gaan niet verder dan matchmaking tussen de consument en vakman. Deze partijen verzamelen de vraag door het noteren van postcode en huisnummer en verkopen deze voor de hoofdprijs door aan minimaal vijf uitvoerders. Degene met de hoogste nood doet dit voor de goedkoopste prijs, maar vaak met alle risico’s van dien voor de consument. Dàt model is niet toekomstbestendig voor consument en vakman.  Met ons systeem én de samenwerking met OnderhoudNL lossen we de problemen aan beide kanten op en brengen wij transparantie en betrouwbaarheid terug in de branche. Samen met OnderhoudNL willen we de dienstverlening zelfs uitbreiden met het creëren van een offerte middels het fotograferen van de gevel en naar ander onderhoud, zoals glaszetten en behangen”.

Meer binnen de rubriek Aardewerk en keramiek