Amstelveen 21 september, 2017 – Zojuist is op het GfK FMCG Jaarcongres bekend gemaakt dat Doritos de GfK Shopper Marketing Award 2017 heeft gewonnen. De GfK Shopper Marketing Award wordt jaarlijks uitgereikt aan het merk dat zich op de meest positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing binnen de FMCG branche. Doritos ontvangt de prijs voor haar A vs B shopper marketing campagne, waarbij de shopper werd uitgedaagd om twee smaken te testen en de minst favoriete smaak op een zo creatief mogelijke manier te vernietigen. De prijs is dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Doritos was samen met Oreo en BiFi genomineerd door de vakjury.
De jury prees de campagne van Doritos. ”De campagne is opgezet vanuit goed onderbouwde shopper insights op basis waarvan een sterke activatie werd ontwikkeld, volledig toegespitst op de doelgroep. Verhoging van de penetratie binnen deze doelgroep door volledige invulling van de shopper journey en het inzetten van de juiste middelen over alle touchpoints. Een mooie merkactivatie, integraal gericht op consument, retailer en shopper”, aldus de vakjury.
De vakjury bestaat uit diverse GfK expertises en een externe adviseur die gespecialiseerd is op marktkunde en consumentengedrag:
Linda van Rijn - Advanced Business Solutions Group Lead (juryvoorzitter), Stefan Heule - Head of Shopper, Simone Pieters - Account Director GfK NORM, Arjan van der Sande Lacoste - Key Account Manager, Danny Oomen - GXL Group Lead en externe deskundige Hans van Trijp - Hoogleraar Wageningen Universiteit.
Dit is een origineel bericht van GfK
Ga naar alle berichten van deze organisatie.