Het nieuwe bureau helpt de moderne CMO's bij het oplossen van complexe uitdagingen op het gebied van technologie en CX. Empathy Lab by EPAM biedt een vernieuwende kijk op klantbetrokkenheid met AI-native commerce, een omnichannel-aanpak en next-generation marketing experiences. Zo helpt het bureau om waarde te creëren en klantloyaliteit te versterken.
AMSTERDAM, 25 februari, 2025 /PRNewswire/ -- EPAM Systems, Inc. , een toonaangevend bedrijf in digitale transformatie en product-engineering, kondigt vandaag de lancering van Empathy Lab in Europa aan. Dit AI-native bureau is gebouwd op EPAM's 30 jaar ervaring in innovatieve technologieoplossingen voor wereldwijde merken. Empathy Lab by EPAM wordt geleid door een multidisciplinair team van data scientists, AI-experts, technologen, marketingstrategen en creatieve professionals. Het richt zich op de uitdagingen waarmee merken en managers worden geconfronteerd in een markt die wordt gevormd door artifical intelligence.
"De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) reikt veel verder dan traditionele marketing en vereist expertise in data, technologie, klantervaring en bedrijfsstrategie en heeft een grotere verantwoordelijkheid voor omzet en ROI", zegt Elaina Shekhter, Chief Marketing and Strategy Officer, EPAM. "Om CMO's te ondersteunen bij deze groeiende complexiteit, lanceren we Empathy Lab: een digitaal bureau met een AI-first aanpak, waarin creatief en technisch toptalent samenkomt. Ons doel is om senior marketingmanagers en digitale leiders te voorzien van gepersonaliseerde hybride ervaringen die klantbetrokkenheid versterken en meetbare groei realiseren."
Gedreven door de overtuiging dat merkverbinding begint met empathie, is Empathy Lab opgericht om merken te helpen de kracht van AI, verbonden data en menselijke creativiteit te benutten. Door te anticiperen op behoeften en emotionele signalen te detecteren, kunnen merken gepersonaliseerde, mensgerichte interacties ontwerpen die empathie omzetten in merkdifferentiatie en groei.
Naast de introductie als nieuw merk in Europa, wordt Empathy Lab by EPAM ook de nieuwe identiteit van het digitale marketingbureau Emakina in België en Nederland. Sinds de overname van Emakina Group door EPAM in 2021 heeft Emakina een belangrijke rol gespeeld in de groei van de Digital Engagement Practice van EPAM, waarbij het de expertise in creatieve diensten en data-gestuurde klantervaringen verder heeft versterkt.
Met een focus op strategisch advies en de ontwikkeling van nieuwe technologie- en data-gedreven capaciteiten, biedt Empathy Lab Chief Marketing Officers (CMO's) en Chief Digital Officers (CDO's) een reeks inkomstenverhogende oplossingen, waaronder:
-- Total commerce: Het verhogen van omzet en marge door klanten de mogelijkheid te bieden om transacties te doen op hun eigen voorwaarden, waarbij elke interactie een potentieel koopmoment wordt. -- Intelligent products: Stimuleren van bedrijfsgroei door slimme producten en diensten te creëren die marktkansen benutten. -- Omni-modal experience: Gepersonaliseerde klantervaringen op alle contactmomenten - online, fysiek en in virtuele omgevingen. -- Generative loyality: Het verhogen van de klantwaarde op lange termijn door creativiteit te combineren met geavanceerde technologie voor gepersonaliseerde beloningen en stimulansen. -- Next-gen marketing: Het integreren van marketingactiviteiten in een flexibel en real-time systeem dat zich aanpast aan de individuele klantbehoeften, zelfs op grote schaal. "Wij geloven dat de industrie de verkeerde kant op beweegt", zegt Kevin Labick, SVP, Digital Engagement, EPAM. "De echte kracht van AI ligt niet alleen in het automatiseren van taken, maar in het versterken van menselijke creativiteit en verbinding. De missie van Empathy Lab is om merken en marktleiders de vrijheid te geven om te creëren, te luisteren en dieper dan ooit te engagen.''
Voor meer informatie over Empathy Lab, bezoek: www.empathylab.com.
Voor meer informatie over EPAM, bezoek www.epam.com.
Over Empathy Lab, een bedrijf van EPAM
Empathy Lab is een Al-native bureau dat is opgericht door EPAM, een toonaangevende wereldwijde leverancier van digital strategy, engineering, cloud en AI-enabled transformation services. Deze solide basis maakt ons uniek: creativiteit van wereldklasse gecombineerd met echte technologische expertise.
Ons gepassioneerde en nieuwsgierige team van data scientists, technologen, AI-experts, strategen en creatieven gelooft dat technologie moet worden ingezet om ervaringen menselijker te maken.
Wij stellen merken in staat om op elk contactpunt naar hun klanten te luisteren, hun context, gedrag en voorkeuren te begrijpen, zich aan te passen aan het individu en in real-time met hen in contact te treden via next-gen marketing, omni-modale ervaringen, total commerce, generatieve loyaliteit en intelligente producten.
Ons doel is om merken te helpen consumenten beter te begrijpen en van dienst te zijn, door empathie op schaal toe te passen.
Meer weten? Bezoek www.empathylab.com en volg ons op LinkedIn.
Over EPAM Systems
Sinds 1993 heeft EPAM Systems, Inc. zijn expertise op het gebied van software engineering gebruikt om een toonaangevende wereldwijde leverancier van digital engineering, cloud en AI-gebaseerde transformatiediensten te worden, en een toonaangevende business- en experience consultingpartner voor wereldwijde ondernemingen en ambitieuze startups. We pakken de transformatie-uitdagingen van onze klanten aan door EPAM Continuum's geïntegreerde strategie-, ervarings- en technologieconsulting te combineren met onze meer dan 30 jaar ervaring in engineering om de time-to-market van onze klanten te versnellen en meer waarde te halen uit hun innovaties en digitale investeringen.
Wij benutten AI en generatieve AI om vernieuwende oplossingen te leveren die de digitale innovatie van onze klanten versnellen en hun concurrentiepositie versterken. Met platforms zoals EPAM AI/RUN(TM) en initiatieven zoals DIALX Lab integreren we geavanceerde AI-technologieën in op maat gemaakte bedrijfsstrategieën, waardoor we substantiële impact creëren binnen de sector en continue innovatie stimuleren.
We leveren wereldwijd, maar werken lokaal met onze deskundige teams van consultants, architecten, ontwerpers en ingenieurs, waardoor de toekomst werkelijkheid wordt voor onze klanten, onze partners en onze mensen overal ter wereld. Wij geloven dat de juiste oplossingen het leven van mensen verbeteren en concurrentievoordeel opleveren voor onze klanten in verschillende sectoren. Onze denkwijze komt tot leven in de ervaringen, producten en platforms die we ontwerpen en op de markt brengen.
Toegevoegd aan de S&P 500 en de Forbes Global 2000 in 2021 en erkend door Glassdoor en Newsweek als Most Loved Workplace, bedienen onze multidisciplinaire teams klanten op zes continenten. We zijn er trots op dat we tot de top 15 behoren van bedrijven in Information Technology Services in de Fortune 1000 en dat we worden erkend als leider in de IDC MarketScapes voor Worldwide Experience Build Services, Worldwide Experience Design Services en Worldwide Software Engineering Services.
Ga voor meer informatie naar www.epam.com en volg ons op LinkedIn.
Forward-Looking Statements
This press release includes estimates and statements which may constitute forward-looking statements made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, the accuracy of which are necessarily subject to risks, uncertainties, and assumptions as to future events that may not prove to be accurate. Our estimates and forward-looking statements are mainly based on our current expectations and estimates of future events and trends, which affect or may affect our business and operations. These statements may include words such as "may," "will," "should," "believe," "expect," "anticipate," "intend," "plan," "estimate" or similar expressions. Those future events and trends may relate to, among other things, developments relating to the war in Ukraine and escalation of the war in the surrounding region, political and civil unrest or military action in the geographies where we conduct business and operate, difficult conditions in global capital markets, foreign exchange markets and the broader economy, and the effect that these events may have on customer demand and our revenues, operations, access to capital, and profitability. Other factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied include general economic conditions, the risk factors discussed in the Company's most recent Annual Report on Form 10-K and the factors discussed in the Company's Quarterly Reports on Form 10-Q, particularly under the headings "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations" and "Risk Factors" and other filings with the Securities and Exchange Commission. Although we believe that these estimates and forward-looking statements are based upon reasonable assumptions, they are subject to several risks and uncertainties and are made based on information currently available to us. EPAM undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events, or otherwise, except as may be required under applicable securities law.
Logo -
View original content:https://www.prnewswire.com/nl/persberichten/epam-lanceert-ai-native-bureau-empathy-lab-302384199.html
CONTACT: press@epam.com
Dit is een origineel bericht van PR Newswire
Ga naar alle berichten van deze organisatie.