Van KiKa knuffels tot Koeckebackers koeken: 'De WinWinkel' verzamelt cadeaus met impact

• WinWinkel

De WinWinkel opent vandaag zijn digitale deuren: een platform dat cadeaus met impact samenbrengt, afkomstig van maatschappelijke organisaties en merken. Zo geef je niet alleen iets moois, maar draag je ook bij aan een betere wereld: de ultieme win-win. De WinWinkel is geen webshop, maar een kosteloos podium dat deze betekenisvolle cadeaus meer zichtbaarheid geeft. Bestellingen verlopen rechtstreeks via de organisaties zelf.

Waarom de WinWinkel?

De behoefte aan cadeaus met betekenis groeit. De WinWinkel laat zien dat maatschappelijke betrokkenheid en mooie producten hand in hand gaan. Geen standaardgeschenken, maar items met een verhaal. Consumenten kiezen in plaats van vrolijke kerstsokken sokken die onderzoek naar Alzheimer steunen, of koekjes van Koeckebackers in plaats van kerstkransjes.

“Met De WinWinkel willen we laten zien dat cadeaus meer kunnen betekenen. Het is tijd om na te denken over hoe we cliché cadeaus kunnen inwisselen voor iets met impact. Elk product op ons platform draagt bij aan een maatschappelijke missie; van sportkleding voor vluchtelingen tot knuffels die onderzoek naar kinderkanker steunen. De mooiste én leukste cadeaus, dus”, zei Tim Menko, hoofdinitiatiefnemer van De WinWinkel.

Producten die een verhaal vertellen

Op www.dewinwinkel.nl staat een divers aanbod, direct gekoppeld aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen. Enkele blikvangers uit de collectie zijn:

  • Sportkleding met een missie (Klabu): Stijlvolle sportkleding waarmee sporten in vluchtelingenkampen mogelijk wordt gemaakt. 
  • Een boompje planten (Trees For All): In plaats van een fysiek object geef je een toekomst. 
  • Adopteer symbolisch een dier (WNF) - Adopteer een tijger, olifant, orang-oetan of zeeschildpad en krijg een welkomstpakket inclusief knuffel. 

Grote en kleine namen

Daarnaast zijn er producten en cadeaus van onder andere Amnesty International, Charlie Braveheart Foundation, de Nederlandse Brandwonden Stichting en Save The Children. 

Belangenloos platform 

Hoewel de naam ‘Winkel’ anders doet vermoeden, verkoopt De WinWinkel zelf niets. Het platform vergroot het bereik van producten die via de websites van de organisaties worden verkocht. Bezoekers worden voor hun aankoop direct doorgestuurd naar de webshop van de aanbieder. Het initiatief is volledig belangenloos: het team achter De WinWinkel investeert tijd en draagt zelf de kosten.

Selectie met zorg 

Niet elk duurzaam initiatief krijgt een plek. De WinWinkel richt zich op organisaties die zich vrijwel volledig inzetten voor maatschappelijke impact. Biologische chips of Fairtrade hagelslag krijgen hier niet snel een plekje. Organisaties kunnen zich aanmelden via tim@dewinwinkel.nl.

Ontdek alle cadeaus met impact op http://www.dewinwinkel.nl of via Instagram op http://instagram.com/dewinwinkel.