Met de introductie van De zesde rol van de leraar krijgt het coachen van het leerproces in het voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs de aandacht die het verdient. Om gedifferentieerd en gepersonaliseerd leren vorm te kunnen geven op school heeft het onderwijs ook deze zesde rol van de leraar nodig. Deze uitgave geeft inzicht en concrete handvatten voor leraren om hun effectiviteit als leercoach te vergroten. Dit boek is het vervolg op de succesvolle CPS-uitgave De vijf rollen van de leraar.
De leercoach
Scholen staan voor de uitdaging leerlingen voor te bereiden op een snel veranderende en nog onbekende toekomst. Dit vraagt een proactieve houding om voortdurend passende vaardigheden te verwerven. Zicht krijgen op hóe je leert, wie je bent en welke keuzes je maakt, is hierbij van cruciaal belang. In de rol van leercoach is de leraar zich hiervan sterk bewust. Naast zich kwalificeren in brede zin hebben leerlingen het ook nodig te weten hóe ze leren, wat hen motiveert en in welke situatie een aanpak succesvol is. Tijdens dit coachen onderscheidt de leraar cognitieve, metacognitieve en affectieve vaardigheden en begeleidt leerlingen naar autonoom en onafhankelijk denken over het eigen leergedrag. De zelfregulerende leerling is het perspectief.
Voor wie
De zesde rol van de leraar is bedoeld voor alle leraren die werken in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. De uitgave is bedoeld voor alle leraren die zich tot effectieve leercoach willen ontwikkelen.
Bestellen
Het boek De zesde rol van de leraar is een uitgave van CPS Uitgeverij.
Het boek is te bestellen via: www.cps.nl/uitgeverij
Auteurs: Linda Odenthal, Susan Potiek en Ariena Verbaan
Prijs: €29,90
ISBN: 9789065080561
CPS-nummer: 32405
Wilt u linken naar deze uitgave, gebruik dan de volgende link: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1982/lesgeven/48069/de-zesde-rol-van-de-leraar
Dit is een origineel bericht van EDG Distributie & Media
Ga naar alle berichten van deze organisatie.