Uitgeverij Sdu en sociaal communicatiebureau Hollandsch-Welvaren zijn een samenwerking gestart die gemeenten helpt een ultieme service te bieden aan inwoners op het gebied van sociale vraagstukken.
VIND Hulpwijzer van Sdu bestaat uit een collectie van vraagantwoordcombinaties (VAC’s) en organisaties op het gebied van o.a. welzijn, schuldhulpverlening en opvoeden in de vorm van een sociale kaart. VIND Hulpwijzer laat zien wat inwoners zelf kunnen doen, waar ze terechtkunnen met vragen en hoe procedures in hun werk gaan. Een sterk punt hierbij is dat de informatie lokaal is ingestoken: inwoners zien alleen die organisatie en hun aanbod op het gebied van zorg en welzijn in hun eigen regio.
Hollandsch Welvaren heeft een jarenlange ervaring om voor gemeenten de informatievoorziening naar diverse doelgroepen invulling te geven. Van Centrum Jeugd en Gezin tot Sociaal Domein.
Een laagdrempelig en visueel aantrekkelijk platform, eigen redactie en inzet van communicatie en social media zorgt voor een structurele interactie met de doelgroep.
Met deze samenwerking wordt het unieke product van Sdu met de juiste (lokaal vertaalde) content op juridische grondslag gecombineerd met de expertise van Hollandsch Welvaren om de interactie met de doelgroep te verhogen middels de inzet van campagnes en thema’s.
Dit is een origineel bericht van Sdu
Ga naar alle berichten van deze organisatie.